Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

:)

Av fritiden - 20 augusti 2009 18:31

I dag har jag fått min första låda i min grönsaksprenumeration:)


Japp, jag har börjat att prenumerera på grönsaker.

Ekologiskt odlade,

o dessutom närodlade.


Måste ju testa åtminstonde,

dessutom ska det följa med lite recept som passar grönsakerna som man får:)

Grönsakerna som man får i är säsongsbetonade dessutom..


Ja, som sagt,

jag testar får vi se om man tycker att det är värt det,

jag bestämmer själv om jag vill ha varje vecka eller hur jag nu vill ha,

det är också bra....


Idag var det med,

ett knippe gul lök,

ett knippe röd lök,

ett knippe morötter,

ett knippe persilja,

ett knippe dill,

potatis,

isbergssallad,

knippe rödbetor,

squash (tror jag)

tomater o sist men inte minst,

en broccoli bukett...


Nu ska man bara komponera o,

o kika lite på receptförslag som de skickat o...


I dag köpte jag dessutom en rasp att ha till hästarna,

jag lovade ju hovis att fila av spetsarna på bakhovarna på lilla,

om det behövdes,

så det var lika bra att inhandla en idag...


Ska kika på dem ikväll när de tas in:)


Kram

 
 
Ingen bild

syster yster

21 augusti 2009 15:47

ja du :)
Jag trodde du skulle sätta ut en bild på din hmmm va det hallonsoppa ???
Skoja ba,,grönsakssoppa..
Hoppas du ha det bra på jobbet..
kram J

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards