Annerotts Kornelia

Alla inlägg under mars 2014

Av fritiden - 28 mars 2014 20:30

Idag har denna underbara fina tjej blivit en dam.

Hon har nu börjat löpa 1 år o 10 dagar gammal

Tur Gote är en lugn herre,

märks knappt på honom.

Men när höglöpet kommer,

då kommer vi att se o märka äen på honom.

Hon verkar inte nämvärt vara påverkad av löpet själv heller.

Det verkar positivt,

kommer ihåg hurlåg Ina blev,

ville inte träna eller busa,

bara vara o mysa <3

Av fritiden - 28 mars 2014 20:30

Japp, då kan vi köra igång med det,

har inte velat göra det innan röntgen.

Började smått,

Blev lite mer koncentrerat då vi höjde en bräda

Så lilla sötpäran Gote

Som haft vissa problem att vilja hoppa på de sista tävlingarna,

Men hemma gårdet bra :P

Av fritiden - 27 mars 2014 20:30

Idag kom det i pappersform...

Åhhhh...

Dessutom är de andra som röntgades samma dag också helt fria   

Helt otroligt underbart,

av 11 valpar är nu 9 röntgade (om jag inte missminner mig) vara en har B-D,

enligt avläsaren p.g.a slapp muskulatur,

så denna var starkt för en uppmuskling o omröntgen om 6 månader.

Hoppasatt den ägaren lyssnar på det..

Helt underbara resultat på underbara hundar

Av fritiden - 27 mars 2014 20:15

Har nu pratat med bemanning o chefen,

det låter lovande att jag ska kunna få vara tjänstledig...

Så nu håller jag ännu mera...

Då jag är ute i så god tid så skulle det kunna gå...


Av fritiden - 26 mars 2014 20:15

Helt otroligt...

Kommer aldrig att kunna smälta detta....

Min lilla plutta har perfekt i armbågar o höfter...


Av fritiden - 25 mars 2014 20:15

Kom på idag att vi har förlagt ett av våra koppel,

så jag tog o gjorde lite terapigöra med paracorden då,

rosa reflex o vanlig svart.

Med blixt ser det ut så här

Har testat o det funkar fint

Av fritiden - 21 mars 2014 18:00

Åhh, denna ångestsom infinner sig när det börjar bli dags för röntgen :S  

Det är grymt jobbigt.

MEN måste göras..

O idag är det då dags föratt röntga Kornelia.

Tokig som jag är så for jag hela vägen ner till Gävle för att göra denna.

Men tyckter det var trevligt att få göra sällskap med kennelföräldrarna o några kullsyskon o deras ägare, sedan har de ju ett väldigt bra rykte om sig o röntgen.

Lilla Kornelia har fått sitt lugnande o väntar på sin tur.

Detta var lite intressant,

av de gånger som vi har röntgat hundar så har desövts o fått rullas in på bord,

men på detta ställe fick de vingla in själva.

De var inte helt utslagna.

Så jag behövde aldrig känna den oro efter det som hände vid Gotes röntgen,

då han helt slutade att andas..   

Kornelia var väldigt trött på kvällen när vi kommit hem ;)

Så fick hon sin ettårs vaccination o samtidigt.

Nu är det bara att hålla tummar för alla valpar..

11 stycken i kullen, kan bli hur som helst.

Av fritiden - 20 mars 2014 20:15

Har nu skickat in anmälan fr mig o Kornelia,

hittade igen att försvaret tillsammans med bhk ska utföra ett pilotprojekt i Härnösand o i Skaraborgs län.

Med intensivutbildning med inackorderingsveckor.

Tre veckor, en var, sedan utbildning hemma.

Så då det inte verkar bli någon här i Jämtland,

ja med då får Peter komma till vargen.

Så vi har skickat in anmälan på mig o Kornelia.

Skulle det vara så att röntgenresultatet är väldigt dåligt,

får jag byta hund till Gote...

Mycket som ska stämma dock,

Första veckan är under min semester så då är det lugnt,

men de andra två är ju inte det...

Så jag måste prata med mitt jobb om tjänstledighet de två veckorna...

Så jag håller tummar att vi får en plats, ännu mer att Kornelias röntgern är bra, att Kornelia fixar antagningsprovet, samt att jag får ledigt...

Många pusselbitar, många om...

Men jag håller allt vad jag kan...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards