Annerotts Kornelia

Alla inlägg under februari 2012

Av fritiden - 29 februari 2012 16:37

Igår tog jag o beställde mig ett par nya "springskor",

mina kasserades ju när Gote var liten o kräktes i dessa.

De hade hunnit avverka ett x antal mil,

både gåendes o joggandes så det var väl lika bra.

Men sedan dess har jag inte haft några :S

Jag har prmineixat o joggat i ett par skor jag köpte i somras när jag var hos lillasyster.

De är väl något slags vandrarskor.

Så igår när jag såg ett par skor på aftonbladets sportsida så var jag tvungen att kika på de.

O fastnade för dessa.

Wmns Nike Free 3.0 V3 Nike Lightweight Running Shoes Svart/Vit/Turkos


Så nu väntar jag med spänning på dessa <3

Förhoppningsvis så slipper jag få denna värk i vristen som kommer när jag använder mina nuvarande skor...

Väntar...

Av fritiden - 28 februari 2012 10:12

Denna vecka går jag upp o jobbar heltid igen.

Jag har tagit tillbaka min uppsägning på mitt jobb.

Vilket verkar som om det gick vägen,

Jag ska ikväll påmitt arbetspass lägga in mitt schema inför perioden april o framåt.

Så jag måste nu försöka slå mina små celler i skallen ihop o komma på vilka dagar jag vill vara ledig :S

Alltid lika svårt, bliralltid fel helger i allafall :P

Hade funeringar på att gå upp på 75% först innan heltiden kom.

Men nu testar jag,

tycker jag har lärt mig en hel del under denna sjukskrivning.

För att vi alla ska må bra, måste vi hitta det som ger oss energi o återhämtning.

Släppa det som gnager, ELLER ta itu med det, om det går.......

Jag ska hålla mitt mål att gå 2 mil i veckan, o vi ska träna hundarna.

Det är min återhämtning, det är en del av allt som får mig att samla mig o orka med nästa dag....

Mmm, vi får se hur allt artar sig.

Men allt ordnar sig, sen kanske det inte alltid blir som man tänkt :)


Kram...

Av fritiden - 27 februari 2012 23:45

Snålåkte med gubben när han for på jobbet o gick de 8 km hem med hundarna.

Sedan tog jag mig i skinnet ofor o simmade.

Lyckades få ihop 1000 m på det.

Det blev mycket folk i bassängen så man fick kryssa lite.

Men men mina 1000 m blev det iallafall :)

Av fritiden - 26 februari 2012 23:45

Idag fick jag äran att rida Vespan igen.

Han har blivit fri från sin hälta.

Strålande sol gjorde inte saken sämre, fick sällskap av två ryttare med nordisar.

Det var väldigt trevligt.

Sedan körde vi lite inomhussok på stolpen.

Att vi inte tänkt på dessa lokaler förut.

Gick väldigt galant.

Så det blir det fler ggr av ;)

Av fritiden - 24 februari 2012 21:30

Japp det var bara att kliva upp i ottan för att vi skulle ta oss ner i tid.

O vi hittade fram :)

Ina var lugn o fin som en filbunke,

men lång väntan blir det :(

Vi skulle ju inte ställa Ina ngon fler ggr,

inte förrän hon gjort bruksdebut,

men då Gote skulle ställas var det lika bra..

Det var inte så många rottisar som i fjol,

de flesta tikarna såg mer ut som min systers rottis i kroppen.

Ingen tik hade det feminina huvud som Ina hade.
De var slanka, höga midjor o hade den andra sortens form på huvudet.

En tik där såg ut som en korsning mellan dobbis o rottis...

Antar att denna domare inte gillade Inas kropp o utseende,

eller det gjorde hon ju inte.

Vi fick en 3:a,

o vad jag såg var vi den enda av alla som fick så lågt pris :'(

Domaren vi hade för ett år sedan älskade Ina,

o det fanns ingen dålig kritik på vinklar eller nåt.

Men hon uppvisades då i lite för gott hull o hon slarvade med öronen.

Det var det vi fick.

Nå väntar på kritiken ska komma ut på SKK så jag kan läsa den.

Fick inte ens den :(

Men jag saknar lite mentaliteten o kuraget från jakthunsutställningarna.

Där får man inte ha karra med i ringen,

de får inte ropa, vissla eller pipa med saker utanför ringen för att få hunden att ställa upp sig.

Där sa de ifrån till de människor somhade godis med in i handen..

Här hade de bl.a godis i händerna som de kastade framför hundarna,

plockade de upp dom???

Näe...

De stod folk utanför o visslade o pep o gömde sig bakom saker.

Ägarna stod inne i ringern o överlämnade ställandet till sin familj,vänner utanför.

En del blev irriterade över att den inte gjorde tillräckligt bra,

den som stod utanför o lockade på alla sätt den kunde.

Inget fokus på hunden,

utan stod o mimade irriterat.

-Gör nåt då!!

Trodde det var den som gick med hunden som skulle ordna hunden..

.............

O Gote fick väldigt fin kritik,

allt utom frisyren då.

Själv tycker jag tyvärr att deras rasenligt klippta frisyr är så avskyvärd,

men det är ju inte heller jag som ville ha denna ras.

Inte för att han inte är älskad av mig, vår unghund,

men jisses vad ful de var i mina ögon.

Han hade tre stycken konkurrenter i ringen o alla var riktigt rasenl, klippta..

O Gote fick inget pris då frisyren tog bort för mycket av "rasen".

Nu visste vi ju att han inte var det,

o 95% av valppälsen är kvar.

O det kommer max att bli en enda klippning så,

under hela hansliv.

Vi ska givetvis ställ igen,

men det blir efter att han har debuterat inom bruksen.

Sedan blir det fortsatt bruksklippning.

Vi har jobbat in att han ska ha ögonkontakt med oss,

hur ska han kunna det om det är en hel svart rullgardin ner för ögonen?


En liten bild på oss medan vi kikar :)

Sedan for vi till Birsta o kollade o handlade lite :)

Vovvana fick en fäll,

som Ina givetvis bara älskade.

Sedan var det hem o äta supergoda kräftmackor i sällskap med svägerskan o sambo,

under melodifestivaltittande :)

:)

Av fritiden - 19 februari 2012 21:08

Idag har vi fått våra pm till utställningen :)

Ina kommer gå som nr 237.

O Gote som nr 315.

Ser ut att bli en hel del hundar att kika på.

O som jag förstår det är det 7 st, bouvierer.

41 stycken rottisar, det är bara hälften mot för ifjol.

Idag har vi promenixat 5 km,

jobbat lite med kampkudden,

Gote var inte alls svår att få igång på den.

Synd att vi har glömt bort att använda den det senaste halvåret,

annars hade de fått se hur han kan vara med kampen..

Nå spännande ska det bli.

Tycker då inte gubben riktigt,

han börjar få lite ångest över det hela,

Ina är det bara att stryka av innan man går in i ringen.

Men lilla Gote vet vi inte riktigt hur vi ska ordna till innan.
Vi lär nog få höra ett o annat ord.

Nu är det tur att han går som unghund,

98% av valppälsen är fortfarande kvar o då ska de väl ha en viss överseelse...

Japp, kram o god natt...


Av fritiden - 18 februari 2012 19:07

Ett litet kort inlägg,

det var superbra att de bjöd på en sådan dag.

Så mycket matnyttigt,

de varade teori o praktiska saker.

Hade inte väntat något av Ina efetrsom hon inte är särskilt intresserade av andra människor,

utan de kan känas lite otäcka eller misstänksamma.

Vi höll till inne i tvätthallen på brandstationen,

de hade med en konstgräsmatta som vi rullade ut.

Fläktar surrade o ny miljö,

hunddofter o nya människor.

Ina har ju haft lite bekymmer med att leka med andra människor.

Så jag trodde att vi skulle komma in o bara få kämpa för att få igång henne.

Sedan löper hon,

men det var inga problem,

vi fick vara med :D

Jag tycker det gick väldigt öer min förväntan,

inga misstänksamheter mot de andra,

lyssnade bra, 

menville inte riktigt kampa med dom.

Jag fick leka upp henne o sedantog de över leken/kampen.

Hon ble fort trött den första rundan <3

Gote han är ju 9 månader,

på väg in i könsmognad o väldigt undrande o ill hälsa på folk.

men han gjorde det bra.

Han kampade, 

fast inte så mycket med figgarna.

Andra gången då gick det bättre,

både för Ina o Gote.

Men då hade de lite förväntan o det hände något.

Det svåra är ju att hitta folk som deinte känner,

som är villiga att hjälpa till o kampa/leka.

Men jag tror kanske jag kan lyckas övertala en eller två ;)

Så ett par bilder,

Ina fick inte vara med på bild, då det var jag som stod för foton :s

Lilla Gote jobbar upp kampen med husse.

Husse fick prova på att figga i jackan.

Jätteskoj o nyttig dag.

Nu har vi en del att arbeta på,

en hel del vill säga.

En uppföljning till sommaren lät de som om de vill ha.

De vill som gärna ha med lite folk o köra.



Kram på er :)

Av fritiden - 17 februari 2012 08:40

Jag fick ju semester min sista arbetsvecka på mitt nuvarande arbete :D

Vilket betyder att jag börjar mitt nya kapitel i ett nytt arbetsliv.

Där jag då jobbar bara dagtid, i helgdag/ tolfte vecka.

Så idag har jag tagit kontakt med mitt nya arbete för att meddela att jag kan börja det datumet som de vill.

Så den 15 mars börjar jag helt på nytt :)

Med blandade känslor förstås.

Känner mig ledsen över att lämna mina goda goda arbetskamrater jag har.

Eftersom jag bor 10 mil från mitt nuvarande arbete så förstår ju jag o att kontakterna kommer att ebba ut sakta men säkert.

Självklart kommer jag att hälsa på när jag är inne i stan,

men det blir inte så ofta :(

Jag kommer att sakna mitt arbete o kollegor,

men känner att jag verkligen behöver jobba dagtid,vardagar o få vara ledig helgdagar o nätter.

Så vad gör man....

Nå, jag har nästan en månad kvar på mitt nuvarande,

jag tänker ta tillvara på varje timme där,

både njuta av arbetsuppgifterna o mina nuvarande kollegors närvaro.

Sedan är det dags att hoppa,

eller hoppa har jag väl redangjort,

det blir dags att landa då...


Kram

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards