Annerotts Kornelia

Alla inlägg under maj 2011

Av fritiden - 31 maj 2011 22:45

Idag for jag in till stora stden igen, fast jag är ledig......
Bara älskar att köra bil :P
Eller nåt ;)
Nå jag hade blivit kallad till ett infomöte,
o efter det intervju för ett arbete.
Vill såååå gärna ha ett dagtidsarbete..
Hur mycket jag än gillar mitt jobb,
så är det jobbigt (först o främst för att arbetskollega efter arbetskollega bara försvinner),
Ah nu tror ni kanske de går upp i rök,
går på toa o sen aldrig dyker upp mer ;)
Men nä så mystiskt är det då inte.
De söker sig till nya arbetsmarker.
Det är en av de två skälen till att jag söker nytt jobb,
det andra o viktigaste skälet,
är att jag behöver få ett liv igen,
med min familj o våra djur o vänner.
Jag behöver alltså ett jobb där jag också är ledig kvällar o helger..
Alla kurser tävlingar o träningar o umgängesskoj,
är på kvällar, helger....
Det är omöjligt för mig att fortsätta så här då...
Men, men...
Ja intervju kändes ganska bra ändå,
fast jag var väldigt dåligt förberedd :S
Usch så illa ;S
Kände mig som värsta bonnmora när jag stod utanför,
en efter en kom i kjol o klackeskor o.s.v
Där inne sedan hade alla, ja faktiskt alla hade mapp eller portfolio,
med sina papper i :(
O jag hade en betygskopia på mina komvuxbetyg,
o ett handskrivet referenspapper :O
Men det var en erfarenhet rikare då i allafall.
 
Eftersom jag älskar att köra bil så for jag hem efter det,
hämtade min man o så for vi på FMhundkurs..
Det gick jättebra, bevakning för första ggr,
patrullstig o spårupptag...
Nöjd med dagen.

Av fritiden - 30 maj 2011 22:30

Detta är inte som att cykla med de andra hundar vi haft :S
Jag kan knappt trampa,
jag har provat att släppa henne lös,
men då stannar hon bara :S
Denna gång tog jag Snotra med,
tänkte att hon kan vara ett dragplåster.
Snotra älskar att springa vid cykeln.
Men NÄ:e,
inte ens det fick Ina att mer än lunka..
Detta är underligt,
ger mig känslor o oro som jag inte vill ha.
Men, men vi har cyklat i allafall.

Av fritiden - 27 maj 2011 13:45

Körde punka på hojen igår :S
Jisses så äckligt det var att köra,
trodde jag fått något fel på balansen, när jag skulle ut ur garaget.
Sedan i rondellerna :P
Fy, samtidigt som den kändes understyrd så var den överstyrd.
Så för att vi skulle lyckas med det hela var jag tvungen att köra opeln in till jobbet,
för dotra skulle äntligen ordna pass (hon ska följa med svågern + familj till Malta :P)
Så dotra o Ina åkte med mig in på morgonen.
Guben kom lite senare, i volvon med vinterdäck på :S
Röntgern gick bra, Ina dormade av efter bara ett par minuter.
Sen städade vi ur lgh som sonen haft.
Sen var det bara kväller ;)
I morgon kommer de o hämtar Pridan :O

Av fritiden - 24 maj 2011 13:45

Idag åkte jag själv med Ina på försvarsmaktskursen,
eftersom guben jobbade em.
Det är som bra när han följer med,
eftersom vi bor så till att vi inte "kan" träna med de andra,
så är det bra att han är med, så han kan se o fråga så jag slipper prova förklara hemma sedan :)
Det gick rätt så bra,
patrullstig (Ina har fortfarande vissa problem  med att leka med andra),
patrullstig o spårupptag.
Japp nöjd med dagens insats.

Basläger.  

Av fritiden - 23 maj 2011 22:10

Pridan får ny ägare =D

En familj var hit i lördags,

en familj med två flickor som rider,

det är 13-åringen som är tänkt att "äga" henne då,

mamman går på ridskola också...

Många privatlektioner skulle det bli framöver där,

flickan red i närmare 45 minuter,

o Pridan travade så snällt så....

Ja det känns bra,

de kommer o hämtar henne på lördag ...

Så nu är det snart bara lillteta kvar,

hoppas någon dressyr/hoppintresserad familj hör av sig :)

Av fritiden - 23 maj 2011 22:02

Det tar sån tid att blogga...

Åtminstonde jag tycker det...

Men det är väl kankse därför att jag gör det så sällan,

eller så är det därför jag gör det sällan :P


Hade ju tänkt "bli seriös" o blogga om vår (Inas o min utbildningstid tillsammans), vår väg mot hemvärnsekipage,

bevakningshund..

Men ,

nä,

den tiden det tar att blogga,

den tiden tar jag hellre extra till att träna min hund inför nästa veckas uppgifter :)


Så säger vi,

om jag har jättemycket tid,

DÅ ska jag göra det :P


Vill bara säga att vi har tingat en valp av rasen

Bouvier des flandres :D

Min man ska börja träna o tävla precis som jag o Ina...

Jag o Ina ska få arbetskamrater =D

Inte bara en hjälpreda...

Ser otroligt mycket fram emot detta,

då jag ser hur mycket hjälp o stöd vi kommer ha av varandra...

Mmmmm=D


Otroligt roligt detta ska bli...

Vi har bokat en hane...

O Ina är en hona,

ja, jag vet....

Men här ska inga barn bli gjorda för det ;)

De är gjorda o klara o snart flygfärdiga ;)

Ja, denna varelse som då kommer att heta Gote,

min käre mans önskan..

Kommer att komma till oss under första veckan i Juli...

Denna ras låter lite lika rottisar (eller Ina i allafall ;))

så det blir två vakthundar på gården :)


Puss o kram o god natt alla...


Av fritiden - 1 maj 2011 22:00

Mmmm, jag började b

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards