Annerotts Kornelia

Alla inlägg under juni 2014

Av fritiden - 26 juni 2014 07:30

Då var lägret klart o betalt :D

Nu är det bara att invänta dagen.

kornelia fick en plats på MH som är dagen före lägerstart.

Hoppas på att hon vuxit på sig o landat lite mentalt.

men hon känns så,

klart hon hade precis löpt klart, var i början av skendräktighet o inne i spökålder,

så det borde funka bra denna gång.


Av fritiden - 25 juni 2014 23:30

Så jäkla skoj :D

Är så glad o känner mig nöjd o tillfreds,

inte så ofta den känslan infinner sig.

Saknar just den känslan av tillfredsställelse i vad jag lyckas åstadkomma.

Men ikväll var vi ett team,

det brukar vi vara med hundarna i o f sig.

Våran lydnadsdebut gick av stapeln i Västra Medelpads bhk:S regi.

I Ånge närmare bestämt.

När vi kommer dit står där ca 25 bilar på parkeringen,

provat få bort ångestkänslan på vägen dit.

Prestationsångesten äter mig upp.

Vill inte ha sånt.

Men när jag ser alla dessa bilar blir inte saken bättre.


Hade hoppas på att lyckas dra startnr 1,

men det blev 4.


Min största fasa var platsliggningen.

Vi har kört mycket platsliggning med andra hundar o jag är drypsäker på henne

OM det är mycket störning.

Så som att andra hundar kliver upp eller har sig.

MEN vi har inte lyckats hitta hundar som vi har tränat med som har legat stilla själva.

Så då kan 2 minuter bli vääääldigt lång tid att bara ligga stilla.

O mycket riktigt efter att det inte hänt något efter ca 1.30 minuter, började hon att kolla runt,

o bredvid henne på vänster sida låg en groendal eller tervuerens,

som kollade på henne också.

Efter ett par sekunders stirrande på varandra började Kornelias rompa att gå.

Viftade som en tok till slut då de bara låg o tittade på varandra.

Men så rörde sig golden som låg på hennes högra sida så då vände hon huvudet ditåt

o tappade fokus på sin vänstra bordsgranne.


Jag är helt övertygad att minsta lilla tecken hennes vänstra bordsgranne gjort hade Kornelia flugit upp för att leka.

MEN hon låg stilla utom rompa o huvudet.

Mina lääängsta 30 sekunder EVER!

 Vi fick ett första pris :D

O guben med Gote fick sitt andra 1:a pris med 180 poäng :D

O klubbtvåa blev han. Vi var 5 ekipage som kom till start o jag o Kornelia blev klubb 4:a med våra poäng.


Behöver jag säga att vi var ett glatt ekipage som vände hemåt ;)

Näpp, trodde inte det :P


Nästa anhalt är alagstestet inför patrullhund :D

Sedan har jag fått plats på MH i Matfors på Gotes uppfödarMH :D

O så har jag o Kornelia fått en egen plats på lägret som Gotes uppfödare håller :D


Just nu så känns det bara som att allt flyter ;)

fastän att det känns långt till semester,

8 pass kvar innan semestern landar i brevlådan,

men det är kompakta pass i helgen som gäller.


Hoppas på några grader varmare under semestern än vad Juni haft att erbjuda...

Av fritiden - 25 juni 2014 21:15

 

Av fritiden - 20 juni 2014 14:15

Jobbat natten o är nu ledig midsommarhelgen :D

Gjort hundarna midsommarfina ;)

 

Så lite härlig midsommarhundar

     

Ha en härlig midsommar

Av fritiden - 2 juni 2014 20:15

Idag hade jag en ledig dag :D

Så jag packade ihop våra träningssaker till hundarna o tvinagde upp min man ur sängen ;)

Gick ut 300 meter med Kornelia o skickade henne sedan.

Hon sprang fint tillbaka till stationen :D

24 grader varmt o solsken,

tidigare har jag fått backa ner till 150-200 m på dessa skick,

men idag sprang hon galant utan att stanna.

Sedan skickades Gote,

han kom raka vägen han också trots att han inte fått gå sträckan.

Tanken var inte att han skulle skickas,

men det gjordes o det gick fint.

Kornelias skick blev 3 x 300 m,

o hon sprang fint utan att tveka eller att stanna någon av dessa.

Däremot Gote ville inte springa ut på skicket från mig,

han sprang 10 m sen stannade han o tittade på mig.

Så jag kopplade igen o gick så att han fick syn på mottagaren o så skickade jag igen.

Då sprang han hela vägen.

O så skickades han en tredje gång o då kom han hela vägen utan bekymmer.


Hann med att ge mig ut på en jogg själv också,

men så tungt som det gick har det aldrig gått :S

Fick mjälthugg efter ca 2 km,

har börjat få problem med dessa mjälthugg,

jobbigt då jag inte haft de problemen tidigare.

MEN det är väl bara på´t igen.


Sedan var jag o hundarna ner o tränade lite dogparkour,

samt lydnad, eftersom guben jobbar kväll så måste jag träna dom själv

(as usual ;) )

lite läggande under gång o linförighet.

Samt en platsliggning på 5 minuter.


Så började jag på ett nytt halse till Kornelia,

får se om jag blir nöjd :P


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards