Annerotts Kornelia

Alla inlägg under augusti 2017

Av fritiden - 17 augusti 2017 12:12

 

Idag är vi på dygn 42.

Kornelia fortsätter att tjockna på, hon har blivit en riktig svans på mig,

dit jag går går hon, ska vara upp i, vill gärna att jag håller i henne.

Är inte mycket för att vara ute utan går gärna in om hon förstår att jag bara tänker sitta på altanen.

Lilla stumpan.

Gubben ska till o göra i ordning valplådan, tiden bara springer iväg så det är bäst att vi tar o gör det nu.

Nösta vecka har vi KFÖ men Kornelia kan ju inte fullgöra sitt kontrakt i åt, så dotra får vara hemma o passa henne medan jag fullgör mitt, utan hund i år 😊

Av fritiden - 14 augusti 2017 12:00

   


Dygn 39 o magen har börjat tjockna på, midjan är borta o hon ser ut som en krokodil när hon ligger halvt på mage ☺

Vi tog en promenad ner till affären o handlade lite, men sista 500 m hem var tröga att gå.

Hur ska detta bli innan det är klart 😏

Tissarna började synas för ett tag sen men nu börjar de bli stora.

Jag undrar hur många det är som växer i magen,

just nu känns det som om det kommer att bli en tung dräktighet,

nu som de sätter fart o växer där i magen.


Av fritiden - 12 augusti 2017 20:30

Vi promenixade runt Blanktjärnarna idag. Sån härlig tur, fika o många fina platser att vila o se på.

Kornelia bestämde takten.

 Det var nog sista långturen för Kornelia då hon blev trött på slutet av turen.

Av fritiden - 10 augusti 2017 12:00



 


Kornelia är nu på dag 35 i sin dräktighet, livet börjar bli lite jobbigt tycker hon.

Lite illamående på morgnar men inga kräkningar.

Maten har delats upp på tre ggr/dag istället för två då hon har trögt att få i sig ransonen på två, så har den ökats på lite grann. 

Annars har hon börjat växa runt magen o verkar må bra.


Av fritiden - 7 augusti 2017 20:53

   

Idag var vi in till veterinären på söder och gjorde ultraljud för att se om det finns några valpar eller inte.

Jag har velat hit o dit om vi ska göra UL eller inte,

men bestämde mig för att jag vill veta så vi kan utfodra bra o rätt.

Så vi inte bara göder upp en tom Kornelia ☺

Samt om hon skulle vara tom så skulle jag velat göra en hälsoundersökning 😏

Jag har fått en helt annorlunda hund, hon är trött, orkeslös, häser,

men är gärna på o tränar, hon har blivit en "mogen" o tråkig vovve.

En det har ju sin naturliga förklaring då UL visade valpisar i magen på henne.

I dag på dygn 32.


Veterinären hade som praxis att inte försäka räkna o tala om hur många "blåsor" dom såg, eftersom det är svårt att se o räkna o kan bli missvisande o leda till osäkerhet när väl valparna kommer ut. 

Sedan kan mycket annat hända, de kan resorberas.


Så nu vet vi, valpar växer o frodas i vår lilla tjejs mage.

En spännande tid (och jobbig förstås) går oss till mötes.


❤🦋🌸



Av fritiden - 6 augusti 2017 21:00

   

En härlig vecka söderut har spenderats. Massor med gula kantareller har letats, hittata o plockats.

vildsvin o kräftor o gulisar med hem 👍🏼👍🏼👍🏼

Fysiskt arbete i form av brorivning o brobygge till kuan,

trimmat fram undertråden runt hagen. Så jäkla skön vecka vi haft 🌸

Kornelia var väldigt nyfiken på kräftorna o bjöd upp till dans 😅

Sen var hon med matte o trimmade 💪🏻


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards