Annerotts Kornelia

Alla inlägg under oktober 2010

Av fritiden - 28 oktober 2010 23:06

Tänk vad mycket man vill,

men vad vill man med allt det man vill??????


Tar man sig vatten över huvudet ibland,

ja nästan alltjämt....

Tur man kan simma,

får en kallsup iblan,

kommer upp hostar frustar o tar nya tag...


Det är väl så man gör va :P




Av fritiden - 28 oktober 2010 23:04

Av fritiden - 28 oktober 2010 22:53

Tänk at det kan ta sån tid att landa :S

Men med facit i hand o efter omständigheter är det väl inte konstigt,

hur lång tid det tar....

Än har jag inte nått fast mark...

Tror inte det, törs inte riktigt landa,

kan behövas reträtt o omtag.....

Men jag har kommit riktigt till sans,

jag behöver inte gilla,

nä.......


o det är skönt att ha kommit till den insikten....

Det är ok,

att inte vilja....


Sedan att man aldrig kommer att bli fri,

det är en annan sak.....

Har jag kommit hit så kommer jag nog att kunna leva med,

denna skugga över axeln,

som förhoppningsvis kanske en dag ramlar ner =D


Ingen kommer att bli gladare än jag då...


Av fritiden - 28 oktober 2010 22:18

Idag hade jag möte på jobbet,

ett obligatoriskt sådant.

3.5 h, o 2 h åktid...

Men men så är det å det gav väldigt mycket :)


Guben följde med in, han jobbar ju em o eftersom jag hade kortdag så då

ville han haka på.

Ingen blev gladare än jag :)

När vi väl kommit hem igen så var det sååå underbart väder,

tänkte först ta en ridtur o jobba i skritten "utanför" paddocken,

inte runt den förstås utan längs vägarna våra =D


Men jag lät det vara,

tänkte istället ta det i morgon då,

då jag är helledig, hoppas bara att vädrets makter är med mig o ger lika bra väder som idag :P


Nå jag o Ina tog en prommis istället :)

O tur var det att hästen fick stanna hemma,

hon har inga skor på sig,

har ej haft sedan jag lämnade henne för betäckning för ca 2,5 år sedan.

Vi får väl se hur denna vinte blir,

om man måste slå på skor.


Men hur det nu var så höll jag o Ina på att halka våra ben ur led,

detta på en grusväg,

man kunda faktsikt skönja gruset under isen om man tog

på sig glasyga......

Nå vi skulle gå runt hade vi bestämt, runt berget o hem vägen.

Vi tränade på lite fot, gå före, stanna, inkallning, ja lite smått o gott hela tiden.

Gick bra :P

O det är bara o fortsätta o tjöta o tjöta :)


Sen kom jag att tänka på vad en tjej som var med o tävlade på lydnade sa.

Hon tävlade i lydnadsklass III, o dit är det låååååångt,

men vem vet vi kan ju faktiskt stå där en dag ;)

Vi kikade ju när de tävlade od e har ju en hel del andra moment än vi i ettan har :)

Bland annat ska de apportera en pinne bland många andra,

men den pinnen de ska apportera är en pinne som ägaren haft,

hållt i o gnossat in sin lukt.

Så läggs den bland ett X antal andra som inte ägaren varit i närheten av.


Denna deltagare sa då att man kunde börja enkelt o lite smått med

att man tog en kotte, o gnossade lite på,

sen la man den bland andra kottar,

eftersom de andra kottarna bara luktar kottar, skog o annat,

men absolut ingen påverkan av någon människa.

Sen låta hunden söka.....


Så på vår prommis tänkte jag.....

Hm............

Tog upp en tallkotte o en grankotte,

gick med dessa,

gnossade dem,

men det svåra blev att hitta kottar lite samlade inte bara en o en,

eller två o två....

Tillslut så fann vi,

o hon hittade den,

tog upp den,

mycket mycket beröm....

Så gjorde vi det ett par fyra fem ggr,

en gång misstog hon sig o tog fel kotte,

men då fick hon bara fortsätta leta....


Det blev en skoj prommis,

ända tills jag insåg att jag tappat kopplet :S

hade stoppat det i fickan,

men där ville det inte ligga :S


Vi vände,

kunde inte riktigt gå vägen runt utan koppel,

såg inte skymten av kopplet på väg tillbaka..

Som tur var hade guben knytit en av våra fina

chockrosa bajspåsar på det,

så det är väl bara att vända åter o söka i morgon,

det mörknade på så fort så det var ingen mening att söka :)


Nu har jag lagt upp MH äntligen på youtube o:)


Av fritiden - 28 oktober 2010 00:25

Detta är då det första jag lagt in, min o Inas tävlingsdebut :)

Av fritiden - 28 oktober 2010 00:17

Idag var jag O ledig ;)

Men vilket skitväder,

det blåste o blåser fortfarande,

det snöade o regnade o regnar fortfarande.

Så idag blev en riktig innedag :P


Vi fick expansionskärlet isolerat o rörena där uppe.

Äntligen säger jag bara :)

Möblerat om i sovrummet, vardagsrummet

o barnens rum....

Inte helt färdig på något av ställena faktiskt.


Det blir gärna så man flyttar från ena stället till andra:)

Innan man kommer i ordning.

Visade dotra huset som vi gärna skulle vara med o buda på

om min älskade make hade jobb inom ett normalt pendlingsarea

från det.

Hon gillade bilderna av det lika som vi..

Men, men vad är väl en bal på slottet :P

En vacker dag dansar vi o bal :D


Ja idag tog jag då första steget mot "förändring",

eller egentligen har jag väl kanske gott ett par steg...

O dessa steg tänker jag fortsätta att ta...

Det känns skönt,

tänker gå i ingådda skor så inte ens skavsår ska behöva störa min marsch...


Så har ajg äntligen lyckats föra över från filmkameran som vi fått låna av svägerskan.

Vår dator gillade ju inte riktigt filformatet,

ändå använder vi samma mediaplayer som svägerskan...

Nå nu har vi konverterat om filerna så nu håller jag på att lägga dem på youtube,

fixade ett konto där idag....


Skoj, kanske :S

Av fritiden - 26 oktober 2010 19:16

Japp har faktiskt TVÅ lediga dagar,

men när man jobbar som man gör,

så är det nästan så att man behöver sova igen så,

så att de dagarna försvinner mer än ii ett nafs....


Som i morse sov till 11.20,

när på jorden hände det senast?

O ändå kändes det som om jag hade halva sandstranden från Långgrund i ögonen;S


Men men, så är det gammal som man är,

håller man kanske på att bli FÖR gammal.

FÖR gammal för allt.....


Men vad gör väl det.

Man får väl köra på tills man blir ung igen då.

Man blir ju det, det vänder ju slutligen :P


Äh, vad massa trams...


Nå min dag började med att jag skulle ha en ridlektion.

Det var ett tag sedan så jag såg verkligen fram emot den.

Så ner till paddocken det bar :)

Det blev en riktig travövning.

Inga bommar ingenting, bara vi :)

Minskningar ökningar o ställa,

skrittövningar ställa...

Jag blev svettigare än min häst idag,

men det var skönt ändå....

Tänk att man måste tvinga sig till att "må gott",

för det är ju det man gör....

O ändå sitter det sååå långt inne innan man lyckas få fram den där foten o sparka sig själv i arslet...


Kom fram till att jag ska jobba i skritten ute,

utanför paddockens fyrkantighet,

då hon har bjudning utanför,

men så fort jag provar att kräva något av henne i paddocken i skritt,

så stänger hon av...

Så det blir vårt nästa moment,

i paddocken blir det mest bara travjobb....


Kort o koncist,

min lektopn idag,

kunde jag skulle jag vilja ha minst tre ggr i veckan,

men som med allt annat så är det ekonomi o tid,

framförallt tid o....


Sedan tog jag o Ina o for ner på byn,

lämnade bilen där tog en prommis

upp sandladan,

en skogsbilväg som är väldigt oanvänd,

körde lite inkallning,

som går såååååå trögt,

hon kommer men det går sååååååå långsamt.

Så då beslutade jag att jag får väl backa då...

Leka fjanta ropa o jobba henne i hastighet fram till mig o då gick det genast bättre,

så vi får väl jobba så ett tag framöver nu då.

Vi körde lite lydnadsmoment efter vägen o det gick jättebra.


Kombinera nytta med nöje :)

Ska se om denna snö vill försvinna liiite mer så jag kan lägga ett sista spår åt henne, sen får man väl göra någon sökruta o...


Tänkte testa henne riktigt i vinter,

Låta henne spåra mig på byn :O

Får väl se vart det leder...

Nå nu är denna lediga dag över,

i morgon väntar ytterligare en...

Mmmmmm

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards