Annerotts Kornelia

Alla inlägg under februari 2017

Av fritiden - 5 februari 2017 18:11

 

Idag ville inte vår riktiga kamera alls vara med :O :(

 

Men vi körde två uppletanderutor.

Idag bytte hon föremål på vägen in :O

Aldrig hänt förut, däremot var hon lite seg ut,

hon sticker iväg i full fart men sänker tempot redan efter ca 10 m in i rutan, o därmed o huvudet för att bli väldigt marknära i sitt sök.

           

Av fritiden - 4 februari 2017 18:00

Att passa på att träna under promenaderna är trevligt.

En härlig prommis i skogen är återhämtning.

Inkallning med ställande samt läggande tränar vi på lite då o då.

Ändrade kommandot i detta moment till stopp o till plats,

ibland laddar hon så hårt i sin hastighet, vilket gör det naturligt att hon inte hiner stanna inom föreskriven tid/längd som det står i reglerna.

Men vi jobbar på det :)


Vi passade på att köra lite uppletande efter material som jag hittade efter min väg.

Pinne o kotte på ovallat.


Gör matte lite mer intressant under prommisen ;)


 

Av fritiden - 4 februari 2017 17:45

Vi jobbar på, eller jag jobbar på utefter det förstånd att tolka regelverket på de nya lydnadsmomenten.

Nu har jag insett mer än en gång att jag tolkar saker fel o får tänka om o därefter göra om.


Nu ska vår klubb ha genomgång nån gång i vår på de nya klasserna men då bara startklass o klass 1 til att börja med,

vi har tänkt starta i klass då, då vi får välja eftersom vi har vår LPII.


Jag vet, det är väl bara att pallra sig iväg till annan klubb som har kurs i det då...

Men de verkar vara söderut o bor man i Norrlands inland i glebygd, ja då får man väl skylla sig själv ;)

Äh, vi jobbar på o hoppas at jag nu vid det här laget börjat förstå hur momenten ska utföras.


Idag har vi tränat på vårt fria följ,

 

Antar att vi aldrig kommer att få till det så som de med holländare o schäfrar bl.a går.

Men vi fortsätter att jobba så gott vi kan.


 

Det har gått till sig fint efter att vi backade bandet då hon hade krupit fram i sin position o gärna till slut skar in framför mig.

 

Vi tränade också på vårt kryp, både med halter o svängar vänster o höger.

 


Går rätt fint i krypert, men ibland laddar hon iväg o vill då även bli litelätt i armbågar o t.o.m mage.

 

Apportträning, vi tränade på apporteringen för klass två, där man lägger ut två apporter som ett T ut från mig, hund ska stå vid kon vänd mot mig som står i startrutan. Jag ska skicka henne o hämta höger eller vänster apport beronde på vad som bestämts. Detta går rätt bra av o till, så än är det inte befäst med höger o vänster.

 

Ibland när jag skickar så blir det som följer,

om jag skickar vänster apport så snor hon runt åt vänster men har för hög hastighet i snurren så hon stannar upp med nosen mot höger apport, låser på den o springer för att hämta den.

O precis samma sak om jag skickar höger, hon snor runt för långt o för snabbt, landar med blicke på vänster apport o säter av mot den.


Jag funderar o funderar på över hur vi ska komma till en lösning på detta.


Vi jobbade även på skallet i bruks. Där hon har lite lång starttid ibland ;)

Samt att hon tar i med kroppen så hon lättar fram.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards