Annerotts Kornelia

Alla inlägg under december 2014

Av fritiden - 31 december 2014 22:33

Dags att avrunda det gångna året

2014 är strax till ända.


Känns som om det varit ett bra år.

Finns alltid uppgångar o nergångar,

men är det inte det som är livet?


Inom hunderiet så har vi lyckats med

LPI både Gote o Kornelia :D

Kornelia certifierade som tjänstehund inom försvarsmakten :D


Det var ju egentligen våra mål med hundarna,

hade inte större målbild än så.


Känns fortfarande lite overkligt men det är sant.

Vissa kan säkert tycka att det är ju ingen ribba att hoppa över,

den måste vara högre.

MEN för oss var det ett fullt tillräckligt mål att nå.


O nu höjer vi bara ribban ;)


Målet för 2015 är att vi ska bli uppflyttad till högre med Kornelia.

Patrull finns så få tävlingar här i norr så i första läget så är det högre spår som vi ska få uppflytt tiil.

Men hittar vi tävlingar i Patrull är målet även uppflytt högre i det.


Samt att få LPII.

Gote är målet LPII samt uppflytt till lägre spår.

Inte så lätt att få platser på dessa ppellspår bara :S

Men nån gång trillar vi väl igenom o får plats.


Sen har jag lagt alla planer på springlopp för mig själv åt sidan.

Tiden o engagemanget räcker inte dit

men självklart ska jag fortsätta att springa.

Men bara för att jag gillar det o för att hundarna o jag ska få motion.


Av fritiden - 27 december 2014 20:24

Har blivit lite dåligt med träning med hundarna ett tag.

Har gått en del hårda spår nere på samhället som har funkat rätt bra.

Går inte att jämför med spår i terräng,

men det är som det ska vara :D

Gjort några korta patrullsträckor med ljud

o där taggar hon väldigt hårt.


Bara kört korta lydnadspass med frittfölj o läggande under gång.

Vi har inte arbetat framåt i brukset speciellt mycket.

Har kommit in i en period då det känns lite trist att träna då jag inte har några träningskamrater.

Men bara ljuset återkommer så kanske behovet att träna o glädjen hos hundarna gör att jag taggar igång igen ;)

Planen är fortfarande att starta lägre spår samt gärna lägre patrull i vår med Kornelia o appellen med Gote i spår.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards