Annerotts Kornelia

Alla inlägg under juni 2016

Av fritiden - 11 juni 2016 12:30

Varit på en skitbra träningshelg med kennelhundarnas närvaro, några av Kornelias kullsyskon samt ett par ur andra kullar. 

        

Väldigt nyttig helg ur hundperspektiv o väldigt trevligt att träffa andra Annerottare ;)

Man kan aldrig bli fullärd i något.

Själva IPO är jag inte direkt intresserad av, men de som figgar ställer gärna om när jag säger att jag vill träna mot svenskt skydd.

Det verkar vara en rolig gren, med sök, spår, skydd, lydnad inbakat, fast sök o en del av skyddet är i munkorg.


Jag är lite kluven då jag hört o förstår att det sliter väldigt hårt på hundens kropp,

o därför så tror jag inte att det är något jag kommer att gå in i med hull o hår.

Klart allt kan hända ändå, men kan jag medvetet undvika det o ändå ha riktigt skoj o tävla i annat så tror jag att vi gör det.

Sen är inget hugget i sten ;)


Men vi fortsätter gärna att träna i det då det är en rolig form o Kornelia älskar det.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards