Annerotts Kornelia

Alla inlägg under juni 2012

Av fritiden - 30 juni 2012 22:15

Guben tyckte det var dags att åka in till staden,

käka gott fönstershoppa o gå på bio.

Det var härligt,

Prometheus fick det li.

Faktiskt sevärd.


En liten frukostbild på de tre små <3

Av fritiden - 30 juni 2012 22:15

Bestämde mig för att ta en prommis med vovvarna idag. 

Men som vanligt var det blööött i skogen.

Torkar aldrig upp :S

Gick vägen bort så upp en skogsbilsväg,

blir tre km hemifrån sen får ma ta in en skogsstig för att fortsätta.

Hade tänkt mig en mil.

En liten bild när vi är på skogsbilsvägen.

När vi sedan kommer upp mot hygget är de bra blöta alla hundar,

Speciellt den lille då, 

som blir det av allt höggräs.

Så ser jag på endomondon på mobilen att över hygget är det nära till kyskstigen jag brukar gå.

En gammal väg som användes av ortsborna förr i tiden för att gå till kyrkan som ligger 1.4 mil bort.

Så jag bestämmer mig för att gå dit.

Väl framme är inte hundarna med ut, 

men går ändå ditåt jag tänkt.

Ina kommer springande ganska fort.

Så jag tänker att,'ja,ja,

de kommer strax de andra två, de får jobba lite med näsan.

Men då bara Gote kom började jag bli lite orolig.

Den där lilla skiten blir väl uppäten av räven ;)

Nä, skämt o sido.

Skulle han ramla ner i en grop på hygget skulle jag väl aldrig hitta honom.

Så jag vände o gick åter mot hygget,

ser den lilla vimpeln till rompa,

fara åter dit vi kom ifrån.

Han spårade,

men bakspårade.

Så jag var tvungen att göra mig till känna.

Då kom han som ett skott :)

Så slutet gott,

allting gott <3

Av fritiden - 29 juni 2012 22:15

Måste bara slänga in en lite bild på Hubbe för att visa vilken trogen följeslagare jag har/haft denna semester han har hos oss ;)


Av fritiden - 29 juni 2012 11:05

Idag har jag preliminärbokat avelsägg från denna ras.

man vet ju inte hur många av de ev, 10 som växer som överlever,

o hur många av dom som är höns i så fall.

Så jag har bokat 20 sådana som vi i så fall kör förbi o hämtar upp på väg från lägret ;)

Av fritiden - 28 juni 2012 21:45

Gote älskar handbollen vi köpte.

O han ,

hör o häpna kommer tillbaka med den :D

Det går framåt även där.

Så ikväll körde jag lydnad med alla tre,

som vanligt var för sig.

gick fint faktiskt.

Gote har ramlat tillbaka lite i inkallningsdelen.

blivit fel när jag o svägerskan varit ute o gått,

då hon hejdat huliganen <3 så har Gote tagit åt sig o stannat.

Så nu har han blivit tveksam när jag ropar hit,

o jag måste be honom ett par ggr,

eller visa med kroppen.

Så kommer han tveksam.

Så vi får lägga lite där.

Snart dags för lägret :)

Känns nervöst.

han ska få göra Mh på söndagen innan lägret börjar.

Så körde jag lite markeringsövningar själv,

med Ina o Gote.

Fungerade fint o boll som belöning för båda,

fast Inagillar mer den lilla gula studsisen vi köpte.

Måste köpa en till handboll till Gote,

så jag har något jämbördes byte ;)

körde lite kampstock med båda o,

jättroligt för det gillade de o ;)

Av fritiden - 28 juni 2012 19:45

Nu har dessa pärlor legat i 12 dygn,

en liten bild bara :)

Av fritiden - 27 juni 2012 21:15

Ign..

Tillbaka till brottsplatsen :P

Körde igeonom kroppen,

löpbandet.

Denna gång blev det 4 km i varierande hastighet,

mellan 7-9 km/h o lutning 2% tror jag det är,

känns inte som om det är grader i allafall,

men vad vet jag ;)

Tog sedan Ina o Hubbe på en cykeltur,

det var tydlign första gången för honom,

men han älskade det.

O sov som en stock sedan.

Gote fick en egen runda sedan, som var längre o lite mer ihans takt som är liiiite snabbare än Inas.

De är så duktiga som fixar att vara i lag o konkurrens o så.


Av fritiden - 26 juni 2012 18:30

I dag kom denna huligan hit,

han ska vara här medans familjen är på semester söderut :)

Körde lite lydnad med de tre hundarna, 

fast var för sig ;)

passade på att köra den sista övningen i sök medan svägerskan var här.

Funkade ganska bra,

måste träna o träna å denna markering.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards