Annerotts Kornelia

Alla inlägg under april 2011

Av fritiden - 30 april 2011 22:00

Fick ett mail för ett par dagar sen,

en tjej som hade mailat för ett par veckor sedan ville komma o provrida Pridan...

o det på söndag 1/5...

Som tur var så är jag ledig då,

men sak vara "modell för en dag" med min dotter inne i stan...

16.15 ska vi vara där...

Nå hur som helst så började jag tänka efter o räknade snabbt att jag inte ridit Pridan sedan jag satte ut annonsen...

tappade allt då.... :(

Så idag fick jag då ändan ur vagnen,

sadlade på o red i paddocken,

hon funkade som sist ;)

Så jag blev lugn ;)

Tjejen får gärna komma o provrida...

Mmm får se då hur det går :)

Av fritiden - 25 april 2011 22:00

Det blev en måndag :P

Då kursledaren ska döma tävling lydnad i morgon så fick kursdagen bli idag istället ;)

Som tur var, så var jag ledig :D

Idag fick vi testa först patrullering hörsel...

Vilket gick skapligt,

hon ville fortfarande inte kampa med figgen...

Men kursledaren fick igång henne...

Sedan blev det en vind,

klockren o det var samma figge där,

så figgen kämpade lite mer o visste lite mer hur hon skulle göra för att "kanske" få igång Ina...

Vilket gick rätt så bra...

Sen blev det en lång patrullering o hörsel...

Då tyckte Ina det var lit ekonstigt, började boffa lite,

vilket hon inte får göra,

hon ska ju vara tyst som en mus...

Jag ska kunna läsa henne o hon ska visa vägen...

men det är inte lätt när varken hon eller jag förstår vad som väntas;)

Men jag tycker att det gick jättebra :P

Det var den utbildningsdagen det...

Av fritiden - 19 april 2011 21:30

Äntliiiigen var det då dags....

Detta har jag velat sååå länge egentligen...

Eller, vad är länge?

En definitionsfråga så klart...

Men för mig är det länge ;)

Sedan 2000 har jag velat bli hundförare inom HV.

Ville då utbilda mig o söta rara Embla...

Älskade Embla...

..............

.......

Men, men man ska ej gråta över spilld mjölk...

Eller vad man nu ska säga...


Nu är jag i allafall på G...

Våran första utbildningsdag blev teoretisk o sedan praktisk..

Tyvärr känner inte jag en enda,

medan de känner varandra..

Bara jag som är utbys ;)

Men, men jag fick vara med två herrar som båda hade m90-ställ..

Blev lite deppad,

vi skulle göra startövning,

som det kallas....


Startövning innebär att man visar hunden leksaken,

jobabr upp den genom att busa, går iväg visa att man har den o sedan gömmer sig.

Ibland kan man behöva få hunden att släppa fokus så då får man ta en liten sväng.

Sedan ska man ställa sig på knä bredvir hunden,

fråga vart busen är,

koppla om halset så det blir icke stryp, sedan vänta o se om/när hunden visar att den hör att figgen rör på sig.

Självklart ska allstå figgen röra sig när man gjort klartecken ;)

Detta funkade verkligen inte bra :S

Ina påvisade att hon hörde, jättebra....

men sen ville hon inte alls leka med figgen,

inte ens innan.....

Men i basen skötte hon sig såååå bra ;)

Satt som ett ljus...

Ja det var i stort sett denna utbildningsstart...

Av fritiden - 7 april 2011 17:54

Mmmm.

Den dagen,

den sorgen!

Kan inte säga annat!

Men nu lämnar vi det :)

Som jag sagt,

måla fan på väggen är faktiskt bra ibland...

Men ibland spelar det ingen roll,

för då är det självaste,

vet inte vad finns det som är värre än fan?

Eller så var det bara småjävlar som jag hade målat på min vägg iallalfall.

Men vi lämnar detta så länge det går,

en vacker dag går det inte längre,

men det tar vi då :P


Jag längtar så,

samtidigt som jag bävar så,

inför kursstarten,

tänk om lilla fina Ina o jag inte har det som behövs :(

Då blir jag ledsen,

men vi hittar nog nya vägar ;)


Jag o Ina var o stod utanför Ica en dag här,

bara för social träning,

o avkopplingsövning.

Flera äldre var fram o klappade Ina.

Mmm, det var nyttigt...


Försöker jobba upp lite tempo i Inas komtillmigövningar :)

Det går framåt..

Ina har fått söka korv o köttbullar idag i ca 70-80 cm grenklykor,

det gick bra,

bara hon kommit underfund med att de inte fanns på backen.

Intressant...


Skulle verkligen vilja går en specialsökskurs med henne.

Min vän som flyttat hem ska ju starta eget företag,

 o ha grundkurser i specialsök.

Hm..

Tål att funderas på,

får se hur det artar sig med FMhund nu...


Ha det så gott :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards