Annerotts Kornelia

Alla inlägg under februari 2010

Av fritiden - 20 februari 2010 17:27

Så var helgen fri.

Ledig..........

Men så blev det lite småkyligt förstås:S

Men, men vi sadlade på o begav oss ut, lilla klev lite på bakbenen o

busade lite innan hon insåg att det skulle man inte göra,

när man går med som handhäst på vägen :P


Släppte lilla lös när vi kom på en skogsbilväg:)

Hon hade väldans skoj, brallade o hade sig:P


Mamma häst snubblade överallt då hon skulle prova ha koll på den lilla,

sina egna ben o på vägen.

Underlaget är ju inte heller det bästa,

där en skoter gått fram på en skogsbilväg o

vi klampat på några ggr.


Hemåt fick lillan för sig att hon skulle fånga grimskaftet hon var fäst i,

 med munnen, vilket gjorde det besvärligt att gå framåt o rakt dessutom...


Men vi tog oss hem:P

Nu ska jag nog bara slappa,

känns som om det behövs,

men jag är lite rädd för att mina ögonlock blir alltför tunga:S


Väntar med spänning på vad det kan vara för låtar i

melodifestivalen ikväll :)

Av fritiden - 17 februari 2010 13:01

Nä, precis så är det nog :P

Har inte varit inne på denna på vääldigt länge, förutom de två senaste inläggen i dag då =D


O så när jag nu äntligen hittat hit igen, ja då blir det flera stycken på samma dag...


Har nu varit ute en sväng o ridit,

lillan är så duktig o är kvar i stallet, detta var tredje gången hon var ensam i stallet.


O i dag blev det en halvtimma hon stod där, säkert inte som ett ljus o inte

heller tyst som en mus :D

Men hon står där stallet är helt, hon är lugn när man kommer in o inga sår:P


Mamma häst däremot hon var ute o stökade runt i stallet när jag kom dit i morse... Varit så större delen av natten som det såg ut :O

Oh my....

O hon såg ut som ett riktigt levande frågetecken när jag kom dit, verkligen...

Hur hon nu kan veta hur ett sådant ser ut :P


Men, men hon har haft roligt, tur det är lock på allt som går att äta :P


Så idag blev det lite ridning i padocken,

men det är oskottat där så det är så tungt o svårt för henne,

så vi gick vidare o klättrade upp o ner i stället...

Bra, nyttigt o jobbigt:)

Japp det var nog denna tid för fritidsintressen idag...


Ska prova plocka lite,'sedan sova lite då jag

nu ska jobba min första riktiga natt...


Lite oplanerat, men så är det.......


Livet går aldrig att planera fullt ut,

bara att grovskissa:)

Av fritiden - 17 februari 2010 10:42

    

Av fritiden - 17 februari 2010 10:31

Ja det är en lite härlig Donna.......

Har hunnit bli 8 månader gammal nu.......

Lite bråkig o stökig som småttingar ska vara,

annars kan de ju inte lära sig hur de ska bli :P


Har varit med som handhäst två gånger nu,

det har gått jättebra,

mammahäst har varit lite orolig, men men...


Första mötet med sopbilen gick jättebra,

så även första timmerbilen...

Duktiga flickor jag har:P


Så har vi börjat "tömköra" lite,

bara i grimma, ska se om jag kan hitta oss ett bra betsel nästa gång'vi närmar oss Sundsvall:)


Vi tömkörde längs vägen nu sist o det gick jättefint:D

Fast det kom bilar o det var mörkt o mamma skrek i stallet....


Mamma häst har jag börjat att "jobba" igång igen,

bygga lite muskler o kondis så jag kan börja ta lektioner på henne.....


Japp så långt har vi kommit.........  

Av fritiden - 17 februari 2010 08:21

Det var ett tag sedan jag hann/iddes göra något på denna, har tänkt gå in någon gång. Men glömt bort vad denna sida heter :D

Japp så kan det vara:)

Jobbar för fullt, trivs så bra. Men det är klart det är tid, tid, tid, tid, tid..............

Men nu tycker jag att det äntligen börjar hända något även inom bloggvärlden....

Vaddå????

Jo, i förrgår lästes detta i ÖP,

Kvinna häktades för sina blogginlägg

Det gäller att tänka sig för när man skriver i sin blogg.

Kvinnan från Åre kommun står åtalad som misstänkt för grovt förtal.

– Hon har skrivit vanhedrande uppgifter om en man och det har skadat hans näringsverksamhet, säger Bo Victor som var mannens målsägarbiträde när rättegången skulle inledas idag



Kan ej hålla med mer än så, dax att bloggarnas användare får stå för sina handlingar. Det är faktiskt handlingar, fast i ord.

Det folk som har bloggar glömmer bort, en del bara ibland, det är att det inte är att skriva av sig i en bok hemma...........

Som de stoppar under madrassen, ej heller som att snacka i förtroende till sin vän.......

Men många menar.....

-Läs inte min blogg då, om du inte gillar det du läser.............

 

Så enkelt är det inte, när det väl skrivits i ord på world wide web (eller så).........

 

Japp vi får se vart detta sluta, men det kan öppna en dörr.......För hedersvärda blogginlägg........

 

Men först måste väl de vuxna lära sig, massor med unga som hänger ut sina "vänner" för attd e bråkat, betett sig illa......

 

Men hur ska de veta annat då deras vuxna förebilder haft fritt fram att "skita ur sig" en massa skit o inte behövt stå till svars.....

 

Nej, jag väntar med spänning vad detta öppnar för dörrar....

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards