Annerotts Kornelia

Alla inlägg under april 2016

Av fritiden - 10 april 2016 10:30












Vår kära kennelmamma drog i trådarna så det blev ett MT för våra kennelvovvar nere i Lindesberg. Jag var dit dagen innan för att följa med runt o kika på ett kullsyskon. Detta var min första kontakt med en mentalbeskrivning så det var lärorikt o intressant. Väldigt bra att ha gått med en gång innan man ska gå med sin egen hund. Bild på slädmomentet. 



   

Bild från momentet med skramlet. Måste bara säga att denna dag hade jag en hund som bara såg möjligheter till att ha skoj, allt var bara så lattjo för henne. Hon var speedad för bus helt enkelt :)

 

Kommer inte ihåg vad de olika delmomenten heter, men detta är när TL håller kvar min hund o jag springer iväg genom en halvfigur med pappfigurer o sedan gömmer mig bortom dessa, sedan fälls det upp en halvfigur som legat dold några o ett par till meter framför TL o hund. Sedan släpper TL hunden o den ska förhoppningsvis springa förbi popupen genom halvcirkel av halvfigurer o sedan söka upp mig. 


 

Då jag exteriörbeskrev henne i fjol på utställningen i Sveg så fick nu Kornelia Titeln KORAD. <3

MT var en oerhört intressant o rolig sak att göra, få gå med sin hund, se hur den hanterar situationer, löser bitar där matte är onaturlig o en klump bara. Som förare ska jag ju bara stå rätt upp o ner när momenten händer, sedan ska jag agera efter TL:s anvisningar.


Kornelia fick väldigt fina ord av de båda domarna, jag har det inspelat på video o tycker det är härligt att höra igeom vad de sa, hur de läste min hund, varför hon fick de poängen hon fick.


De var otroligt duktiga på att förklara efteråt när de gick igenom protokollet från början till slut.


Min underbara Kornelia drog ihop 480 poäng på sitt MT.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards