Annerotts Kornelia

Alla inlägg under september 2011

Av fritiden - 19 september 2011 11:22

http://contest.vizibly.se/like/e4e0696eb30b2d6611c5e92e33908363/?app_data=e4e0696eb30b2d6611c5e92e33908363


En liten länk till en fototävling som vi tänkte att vi kunde vara med i,

lite skoj så där :)

Av fritiden - 7 september 2011 22:47

Var till svägerskan idag :)

Umgicks lite promenixade med hundarna lite,

tränade dom på att gå i koppel.

Men inte det lättaste att träna en i taget när man har två.

Ina funkar fint,

kan lägga henne medan jag tränar Gote.

Men tvärsom är det för svårt ännu.

Dit är det ett bra tag ännu.

Men för varje dag som går,

desto närmre den dagen kommer vi..


Har hittat min nästa tatuering,

det finns en tjej här på byn som tatuerar,

ska höra om hon har lust o vill göra den,

annars kanske det blir min systerson som får göra den..

Eller så får jag beställa tid...

Här är min nästa tatto...

 

Med Inas namno Gotes namn...

Tror det blir skitbra :)


Ina har ikväll kräkts,

o vill inte sluta riktigt.

Har hittantills kräkts 7 ggr :S


Tyckte hon verkade lite underlig igår,

hon dregglade igårkväll nästan som när hon stal kladdkakan...

Så det började redan igår skulle jag tro....

Ahhh, nu är det kväller...

   

Av fritiden - 5 september 2011 23:23

Har införskaffat en ny blogg,

dör vår o hundarnas liv ska ligga i fokus :)

Inte en massa skrot inblandat som här.

Hundträning tankar om deras utbildning liv o annat.

Har faktiskt redan gjort den, men inte hunnit med.

Precis som med denna blogg så tar man det när man får tid...


Det tar faktiskt väldigt lång tid om man nu ska göra något blogginlägg.

Men nu har jag glömt bort vad den heter.

Ska söka igen på mailen så kanske kronan ramlar ner.


Idag har jag varit jaktänka ett dygn.

Trist fast samtidigt lite skönt att bara rå sig sjlv o hundarna o barnen :)

Dotra o jag har färgat håret idag,

lite för blekt hade mitt hår hunnit bli i sommar fast jag kanppt varit ledig under soltiden.

Så mitt hår blev väldigt rött,

motför vad det brukar.

Nu var det ju i o för sig många år sedna jag färgade.

Nå, jag o Ina har joggat idag.

Måste komma igång igen,

fast jag måste till löpkliniken o få sulor gjutna o nya skor.

Tänker inte hamna i samma sits som förr gången jag började löpa...


Nå Ina blev efter jag fick jobba på för att få henne att gå ikapp :S

O hem gick vi, hade pulsklocka o bestämt mig för att inte gå under 120 slag.

Samma hemåt, fick tjata på henne o be henne gå före...


Sedan for vi ner på byn tog en prommis med Gote,

han är lite orolig o stressad över bilar.

O eftersom det är en stor nackdel att bo så på landet som vi gör,

med att de aldrgi träffar människor, hundar eller annat.

Kommer inte berget till Muhammed får Muhammed komma till berget,

eller liknande ;)


Gick jättefint, han är ju så lugn.

Han klättrade upp i klätterställningen på fritids, åkte rutchkana ner,

fast bara en gång.

Sen sprang han upp o ner bara :)

Sen kom en flcika på cykel som vi användesom störning.

Gick så bra....

Han är sååå duktig Gote.

Körde ett par inkallningar,

o han fick gå llös med oss en bit..

Sedan var han såååå trött sååå.


Ina däremot fick sitt "anfall" en fjärde gång dpå på fyra veckor nu :S

Så jobbigt, man vet inte vad som händer..

Varför hon kommer o piper högre o högre,

är som en ostkrok o vill bara sätta sig,

fast det verkar inte funka....


Sen går det över :S

Ja jag vet inte jag,

om det kan vara den sämre höften som nästan luxar ur :S


Kram o god natt

Av fritiden - 3 september 2011 23:15

Svägerskan med sin lilla cavalier king charles spaniel kom ner o hälsade på oss idag.

Hon begav sig inte hemåt utan stannar över natten :)

Det var ett tag sedan,

det var trevligt.

Vi passade på att träna våra vovvar idag då.

Måste passa på när man kan o har tillgång till störningar :)

Gick jättefint för oss alla.

Vi for ner på fotbollsplanen på byn.

Sedan passade vi på att söka rätt på trattisarna jag såg förra vecka,

svägerskan har aldrig plockat dom förut.

Så det blev bra det,

hittade så det räckte åt som iallafall.

Lite träningsbilder o skogsbilder.

               

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards