Annerotts Kornelia

Alla inlägg under september 2009

Av fritiden - 20 september 2009 10:06

  

Japp hon växer o växer vårt frittidsintresse,

ändrar färg likaså.


Man har som svårt att tro att det är samma donna när man kikar på korten från "förr" :P


Denna donna kommer att ta en stor del av fritidstiden,

framöver....


Provade att dansa på dansskola,

gillar verkligen dans,

men jag tror inte att jag lyckas att ge mig själv den tiden på det....


Får bli en senare fråga tror jag,

känner mig bara stressad inför att få tid till det...


Kanske den dagen vi kommit närmre staden då...

Då behövs inte två timmar för att ta sig in o hem,

det kommer att göra väldigt mycket...


Nä,

kramar på er,

dags att mocka o ge hästarna frukost:)



Av fritiden - 15 september 2009 22:30

Är det bara det vi ska göra:?


Nä jag tycker att det är dags att mota Olle i grind.


Uscha tvia o blä,


Kram o god natt

Av fritiden - 11 september 2009 19:33

Den har gått åt till att laga mat:P


Glömde att jag tagit fram en köttbit,

som skulle vara till kantarellgryta:9


Så hade jag tagit fram kycklingfilé,

så vad göra jo,

laga mat,

o laga mat,

men jag gillar det,

bara man inte behöver känna sig stressad:P


Det blev fetaostspäckad kycklingfilé,

ris o beasås....


Så kantarell o älggryta:9


Sedan har nog inte fritiden räckt till så mycket mer,

stallet förstås...


Ska gå igenom lilla sedan när de går in för kvällen,

hovar o borstning,

birstningen är inte så poppis ännu,

känns mest hemskt:D


Men det blir bättre....


Japp nu ska jag reda grytan...

Av fritiden - 11 september 2009 19:29

Att sjukvården borde får mer tid

o pengar......


Självklart,

precis som så mycket annat o skulle få mer pengar...


Men sjukvården skulle få pengar till att hålla föreläsningar,

inbjudningar till sittningar,

där människor,

som är anhöriga, vänner o bara intresserade,

är välkomna......


Välkomna att höra vad de kan vänta sig av situationen....

Hur det kan utvecklas,

vad de kan vänta sig....

Vad sjukvården kan göra,

vad den sjuke kan göra för att bli bättre...


Det är väldigt synd,

att detta inte finns,


.....

Av fritiden - 10 september 2009 21:22

Nä jag vet inte vad filmen heter,

men det finns en film som heter nåt sådant....


Jag skulle bra gärna vilja kliva in i vissa folks huvud,

bara för att få en insikt om vad som är fel.


Eller nåt...


Eller föds en del onda,

ja det tror jag....


Föds en del med otrolig avundsjuka,

ja det tror jag...


Föds en del med otrolig svartsjuka,

ja det tror jag...


Föds en del med otrolig,

ja otrolig......


Fyll i själv....


En del människor gillar bara att bråka,

vill bara bråka,

söker någon,

något ord som någon säger,

bara för att få vräka ur sig saker som ingen annan har med att göra,

o orsaken o grunden sitter i dem själva....


Alla av dessa har olika grunder,

men beteer sig i stort sett lika,

är väldigt irrationell,

vänder o vrider i sig hackande o skällande så de inte hör själva när de snärjt in sig...

O i själva verket är det sig själv som de skulle behöva ta itu med,

men de kan inte för de känner sig aldrig tillräcklig eller nöjd,

JO när de får visa vart SKÅPET ska stå,

enligt dem själva....


Fnys, har ingen respekt för dessa sortens människor,

det är bara beklagansvärt att de måste använda andra människor

för att tro attd e ska nå ett mål,

där de mår bättre själva,

men men...


Tycker synd om de människor som måste vara närvarande i deras närvaro,

kan inte vara lätt...


Har träffat på en del av dessa genom åren,

både inom arbete o privatlivet...


O, ja det kanske är lite synd om dem ändå....


Kramar


Av fritiden - 7 september 2009 21:21

Är det lugnet före stormen:?


Vad kan man vänta sig...............................................
.................


Av fritiden - 7 september 2009 21:16

Japp o en skön härlig solig dag det var,

på denna min lediga dag:D


Hittade två böcker på bibblan,

hoppas nu att jag tycker att de är bra,

den senaste boken jag läste var bra,

absolut,

det var bara det att jag tyckte på något vis att den var seg att läsa..

Men, men nu har jag två nya:)


En bok i stretchning blev det o,

eftersom det gör ont i mina lår de första 2-3 minuterna när jag löper så tänkte jag att man kan testa o se....


O se,

det gav resultat,

jag körde uppvärmningsstretch

o det gjorde inget ont alls när jag sprang:D


Men det var lite trögare i dag än i går,

men det är väl inte så konstigt det heller:)


Japp det var denna dags fritid,

härlig dag som sagt....


Kramar

Av fritiden - 6 september 2009 21:49

Nä det gick inte att avregistrera i dag heller....

Så då får jag väl skriva en rad då:P


I dag har jag springit steg 20 om jag inte missminner mig,

vilket jag har gjort flera gånger innan,

men någonstans där ligger jag...


Nu verkar det som om jag ligger en vecka efter planeringen,

men det är inte min planering utan det är ju schemat som jag hittade o tänkte följa.


O det är ett jättebra schema o jag följer det,

men har inte hunnit med o följa det i den takt som de vill att man ska ha...


Men mitt mål är ju som sagt, något/ra av dessa

vårruset, 2010

parloppet 20110

tjejmilen 2010

tjurruset 2010...


Kvällens pass gick jättebra,

hur bra som helst faktiskt,

jag känner mig jättenöjd med mig själv,

ja rent av stolt:)


Börjar faktiskt tro att jag kommer att ro det jag satt som mål:)


Kram


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards