Annerotts Kornelia

Alla inlägg under mars 2009

Av fritiden - 31 mars 2009 23:43

I dag lyckades jag trots allt få ihop dryga 11 500 steg + lite mer än hundra:)

 Fastän att jag arbetade.


Tur man har vovve,

så man får lite sällskap i jakten på steg:)


Som det är nu så kommer jag framstrax före riktkarlen,

men man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken:P


Men som jag sagt tidigare,

det är nog bara att tjava på.....


Kram o godnatt

Av fritiden - 30 mars 2009 23:06

Japp, det är vad jag ska prova vara,,

jag med all min otroliga fritidstid....


Tänkte jag skulle kika på Birstacity,

de har ju bl.a panduro där

o icke att förglömma akademiska bokhandeln..


Ska se vad de har för olika förslag,

tänkte som inbjudningskort,

kan vara skoj att skicka ut..


Något som man gjort själv,

älskar allt sådant egentligen..


Men en massa tok som varit gjort att orken inte funnits,

+ att tid i övrigt har saknats..


Men som sagt,

ta sig i kragen o pyssla..


Får väl se vad de har att erbjuda,

scrapbooking typ eller vad det heter...


Nä nu är det nog dags att hoppa in i duschen,

borsta tänderna,

hänga upp arbetskläderna(måste hinna torka till i morgon bitti;))

o sist men inte minst viktigt,

hoppa i säng och slå ihop mina blå....


Kram o god natt:)

Av fritiden - 30 mars 2009 22:47

Det blrv en riktigt sköm ridtur idag,

tyvärr sken inte solen o det blåste lite...


Men det var jättetrevligt,

god middag blev jag bjuden på o:P


Idag kom vår hoj hem:O


Jisses vad kär jag blev,

om ni bara snön kunde ta o tina bort nu då,

så att gruset kan sopas bort från vägarna...


Åhh, vad jag längtar...


 Förstår ni varför jag blev kär;)

Ska förstöka vara med på avrostningsdag som SMC annordnar,

sen på kurv o körteknik...


Jag idag blev det trots allt 18 193 steg,

men eftersom det blir såååååååååååå fåååååååååå steg när jag jobbar

så är det så ojämt antal steg per dag:)


Men men det är bara att tjava på,,

till slut ska väl även jag nå til Prag:)


Klippt mig har jag ju o idag,

som snabbt förvandlades till inte en pottfrisyr,

men ack så nära,,

 det blev en fin hjälmfrisyr:)


Jag blev väldigt nöjd,

får väl se i morgon,,

man är ju som van att bara sätta upp håret om man inte orkar fixa något vidare med det på morgonen,,


Nu ska jag hoppa in i duschen,,

så i morgon spretar det väl åt alla håll;)


Men det bjuder jag på...

Kram o god natt


Av fritiden - 30 mars 2009 11:11

Jopp,

första gången hos frisör på måååååånga år.


Men nu är det gjort,

och nöjd blev jag:)


Igentligen hade jag tänkt mig kortare,

men det får jag ta mod till mig till nästa gång..


Nu är det väl dags att förstöra denna frisyr,

ska iväg o sätta hjälmen på huvet:S


Dags för en ridtur:)


Kram

Av fritiden - 28 mars 2009 14:56

I dag faller det snö igen,

känns som om kung Bore inte tänker ge upp utan att få sista ordet.


Vår värmen som kändes fö ett tag sedan finns inte:S


Men vi vet ju att den kommer;)

De dagar som solen skiner o himlen är alldeles blå,

väger upp dessa dagar som det känns som om våren sprungit väck...


igår fick jag ihop lite över 11 000 steg,

idag blir det bra mycket färre steg:S


Det blir väl till att arbeta ihop dem en annan dag:S


Ska rida en sväng på måndaga är det tänkt,

det får man sedan omvndla till steg o.


Nä nu ska jag ta o göra någon nytta...


Kramar

Av fritiden - 27 mars 2009 17:22

Till festen som vi ska ha i sommar..

Eftersom födelsedagen inföll,

(ingen överraskning precis:/)

på vintern

o vi har ett litet hus,

så hade vi inget "kalas" på den jämna dagen.


Utan det ska vi ha i sommar bestämde vi för ett par tre fyra månader sedan..

Men nu är det dags att kika över när vi ska ha den,

så vi kan skicka korten/mailen.


Lite svårt att stampa fast dagen bara,

det är ju så långt fram,

har Donnan min lyckats få föl då:?

Eller ska vi prova ta det innan dess:?


Hm,

lite olika att fundera på..



Kram

Av fritiden - 27 mars 2009 14:58

Nä.

Förtydligande,

då många verkar sammankoppla denna blogg,

med en annans så tänkte jag att jag lika gärna kan meddela det här.


Mötet som jag blev inbjuden till,

har jag tackat nej till.


Av flera skäl,

som jag inte går in på här.



Tjenixen

Av fritiden - 27 mars 2009 14:52

Här kommer lite bilder från vår prommis...

Fin skogstur blev det.

Lugnt o fridfullt...

Dag 256 var vi på här....

Idag är det "bara" ca 71 dygn kvar...

:)

Detta var det som vi lämnade efter oss på vår prommis:P


I dag är jag uppe i lite över 12 000 steg,

fram till nu,

kanske någon tusen steg till innan det är dags att sova...


Kramar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards