Annerotts Kornelia

Alla inlägg under januari 2011

Av fritiden - 15 januari 2011 09:51

Har hunnit/lyckats ha två lektioner sen kylan kom,

o dena låg ju som ett lock ett bra tag,

så bokade vi en lektion,

för det såg ut som om det skulle kunna hålla sig runt ridbarstrescket på termometern.

Men precis den dagen,

då störtdök tempen.

Så det var bara att ställa in...


Men som sagt på mindre än en vecka nu då har jag haft två lektioner :)

Det har ju inte blivit så mycket ridet överhuvudtaget,

-23 o ner mot -35 känns som onödigt på något vis :P


Men promenerat med vovvarna gjorde jag fast denna kyla fanns :P

Det var faktiskt skönt, bara man hade kläder, o kinder o näsa hunnit vänja sig,

så kunde man vara ute hur länge som helst :)


Jag inhadlade ett träns med remontgrimma,

 då det ena tränset jag har inte gick att få mjukt i ekololja,

det låg länge,

men var lika hårt som det innan :S


O mitt andra träns som jag haft under tiden det första låg i olja,

det var inte så hely, funktionabelt, men knappt det.


Mycket snö i paddocken gjorde det lite besvärligt,

jag var ner o red upp en "oval" volt ett par dagar innan o fyrkantsspåret,

o faktiskt hann det inte komma mer snö till det var dags :O


Då jag inte visste vilken dag som det var sagt att en traktor skulle svänga förbi,

hade jag inte skottat upp grinden in till paddocken,

så det missades :S

Har jag nu tur så får jag ändå skottat,

håller tummarna :P


Så lektionen gick ut på att få Pridan att förstå vad bettet är till egentligen :P

Förflyttningar, tempoväxlingar,

få henne av mjukna av, följa med,

o jag tycker nog att det gick bra.


Det var stor skillnad på henne bara att vi hade remont,

hon kunde inte gapa o bara "följa med med huvudet"

sen är det väl inte bara det,

hon börjar att komma igång :)


Andra lektionen gick i samma spår.... Hihihi

Men denna gång hände något,

hon sänkte o provade att jobba mot eller för formen :)

Vilken känsla,

ja det är bara att fortsätta att jobba...


Men det är nu ännu svårare att få till tider som passar,

då det är ganska stor personalbrist på vårt jobb.

Men, men, allt kan bara bli ljusare :)


Jag missade tyvärr en heldag i ridhuset 4-5 mil bort,

son instruktören hade,

en röd dag,

men jag jobbade över hela dagen.

Men det lät lyckat från de som var där,

så kanske nästa gång vi kan vara med :)


Inas o min träning,

går väl rätt trögt o,

vi jobbar på det o det som jobbas på går jättebra,

det är bara det där tjatet om att det finns ingen som tränar här i kring.

Har nu efterfrågat på klubben när träffarna startar iegn o om de kan ha någon socialträff/prommis som de brukar ha borta i Hammarstrand,

så ävern det hoppas jag på...


Men vi jobbar förstås för att få vår 1 i lydnad 1 innan min sommaren är slut,

som det ser ut på jobbfronten törs jag inte vidhålla vid det målet aom jag hade

att ha ett LP 1 innan sommarens slut.

Det är nu en dröm,

men ibland bara händer det :)


Ina hjälpte mig att "hänga" tvätt häromdagen,

denna gång gjorde hon det självmant,

o det var strumpor så det funkade ju jättefint,

inget att fastna i eller kliva fast sig själv .

Av fritiden - 13 januari 2011 11:11

Var ett tag sedan jag uppdaterade vad min fritid går ut på :P

Värmen har ju kommit åter,

fast idag blev det en dipp då igen -17,

så jag skippar ridningen idag...

Bekväm,

hm, ja litegrann :)


Men jag har hunnit haft två lektioner i alla fall :D

Kylan o arbete o annat har gjort att inte min kalender har lyckats synkas ihop

med instruktörens :S

Men så är det,

gilla läget kallas det.

O som det är nu så har vi inte ens ett schema två veckor framåt i tiden :S

Cheferna, bemanningsplaneraren sliter sitt gråa hår för att kunna ge oss ett liv ;S

Utanför vårt jobb.


jag har tänkt anmäla Ina till utställningen i Matfors,

o nu gör jag det,

kan inte vänta längre på ett schema

för att se om man verkligen är ledig då.

Man får väl prova byta om det skulle bli så

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards