Annerotts Kornelia

Alla inlägg under april 2009

Av fritiden - 27 april 2009 22:23

Enligt beräkningarna bör jag vara framme runt den 25/5...

O så ljust som det är ute nu för tiden så ska man väl kunna lyckas med det..


Snart 10 000 steg i dag.

Min kära Donna fick följa med ut på prommis idag,

men då hon är lite annorlunda, p.g.a dräktigheten...

Så provade hon ge vovven en liten skjuts med vänster framben...


Så hon fick gå tillbaka till hagen o jag o vovven fortsatte ett par km till....


Nu är det fika o sova...


Kramar

Av fritiden - 26 april 2009 22:47

Herre jessus vad skön denna helg har varit,

försökt städa upp på gården,

tagit ner grishagen o grishuset..


Fast den äran ska inte jag ta åt mig,

det hade jag bra hjälp till.


Ska prova få ill en hage där uppe,

det är som lummig o fint där...


Har inte haft tid eller lust heller för den delan att vara inne,

mer än nödvändigt:)


Även passat på att njuta av gröna blixten o i helgen,

inte alls så dumt det heller:)

Grillade igår,

mmmums,


Här kommer ett par bilder av min Donna,

på dag 290:)

Bara räknar dagarna:)


Min dotter vill att den ska heta Fabulos,

vi får väl se vad det är som tittar ut:)


Kanske den redan har ett namn

som vi får reda på när vi träffar den:P



Själva magen tycker jag inte har vuxit så mycket på slutet:S

fast den har fått en annan form,

blivit pikigare liksom:P



Hm, att jag aldrig lär mig vad som är upp o ner o.s.v



Håll till godo, vrid på huvet:)


Kramar...

Av fritiden - 21 april 2009 22:26

Har gått,

en dag närmre fölning:)


Ännu en dag utan att jag lyckats ta nya kort på min Donna.:S


Tjatigt, men kanske snart att jag lyckas:P


Ska gå tjejgåingen som anordnas den 19 maj,

för bröstcancer.


Sen blir det en cykellopp eller vad man nu ska säga men det

anordnas i juni,

ska se om man lyckas fixa en cykel tills dess:P


Har ju ingen:S

hur man nu kan luras med på ett cykellopp när man inte äger en cykel:P


Men jag övar på min äkta hälfts i alla fall,

men man kanske borde träna lite oftare:P


Dags o göra det kanske,

för min lilla gröna lär man inte få använda:P


Nä nu är det dags att kojsa,

uppe med tuppen ska man vara i morgon:P


Eller snarare innan tuppen har vaknat...


Kramar..

Av fritiden - 20 april 2009 09:10

Jopp, då var hon besiktigad o klar...

 O hon gick igenom fint:)


Då tar jag mig på jobbet i alla fall...

Ska se om jag lyckas att städa ur den..

Kanske kan lyckas med det under dagen,

först ska jag ta itu med det som måste göras,

sedan får städningen av svarta faran komma.

Den är braaaa skitig,

o dammig...


Men sitta här vid datorn o häcka,

njä det är väl absolut inget som måste göras;S

men jag fixade färdigt försäkringen på vår lilla fina hoj...

Det var datorn till stor hjälp med,

men nu tror jag ng att jag har använt den där "måstetiden" på datorn för idag..


Nu är det dags att ta itu med allt det andra....


Ska ta o promenera på tjejgåingen o den 19:e maj,

tror jag det var som den genomförs,

något nyttigt o bra:)


Sedan var det den där jämthjulingen som min vän lyckades övertala mig till,

ska se till att ha någon cykel o:S

Men det ska väl gå o ordna;P


Kramar...


Av fritiden - 20 april 2009 07:46

Hm, då var det dags att visa upp svarta faran...


Det var bara bromsslangarna sist,

de är ju åtgärdade så det borde inte vara något,

men med vår vanliga tur så har det väl blivit nå´tok på nå´annat....


Hoppas att det fina vädret håller i sig,

helgens väder har blivit sönderblåst:S


Hade lite småskönt väder igår,

men inte sån värme som vi hade i påsk,

som jag inte hade förmånen att njuta av:(


Nå nu ska jag väl ta o racea iväg:P


Kramar

Av fritiden - 19 april 2009 17:51

Idag blåser det så jag vet inte vad:S


Jag har städat bilen o smrjt in skinnet i den,

så nu glänser den så fin, ini:P

Utanpå ser det värre ut,

denna lera som är överallt nu:S


Ska iväg med bilen ikväll,

de ska börja arbeta med den i morgon är det tänkt,

efter den där kamakazirådjuret:S


Blir utan den hela veckan,

hoppas de får den färdig på utlovad tid.


Ska besikta svarta faran i morgonbitti,

då jag måste använda den till jobbet medans den silvriga är på

maniyr:P


O inga kort ännu,

usch, ska ta mig i kragen,

juvren bara växer o växer,

tycker att magen stått stilla nu ett tag...


Men den dansar både tango, marenga, mazurka o snoa där i den lille/lilla...

Tagit av henne skorna i dag o klippt naglarna på henne...

Så nu går hon barfota tills det är dags,

finns ju ingen is kvar nu:)


Jag har nog (märk BARA nog) blivit för gammal,

vi var på paradisbadet i går,familjen

o svägerskans familj,

det är ju som kul..

Men efter 4 timmars badande kändes det som om vi alla började att bli nöjda...

Men jag slog mig både här o där,

det måste vara åldern....


Nå vi hade det skoj o trevligt:P



Nu ska jag cykla med vovven en sväng innan mörkret sänker sig över nejden:S



Kramar...


Av fritiden - 16 april 2009 16:45

Det är nästan ingen snö kvar,

i årets snömängd mätt:)


Men det är ändå en hel del kvar:)

Tinar o tinar:P


Men jag cyklade en svänd med vår vovve,

gissa vad jag ser i diket,

bara två dm från snön,

jo en liten underbar gul tussilago som stretar sig uppåt.


I morse snöade det för fullt,

denna lilla gula kämpande växt,

har tänkt vara först:P


Ja vären är här:)



Kram

Av fritiden - 15 april 2009 15:04

Min Donna har börjat lägga juver..


Eller om det "bara" är körtlar som börjar vxa till sig.


Det är ju faktiskt väldigt tidigt..

Men en del gör så.


Dags att verkligen ta mig i kragen,

i morgon är jag ledig,

måste knäppa ett par kort då,

spelar ingen roll om solen lyser med sin frånvaro..


Vi väntar med spänning på denna nya familjemedlem;)



Kramar...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards