Annerotts Kornelia

Alla inlägg under augusti 2009

Av fritiden - 31 augusti 2009 22:42

Japp känner mig tvungen att få avreagera mig lite......


Blir bara så jättegrymt trött, arg, less ja rent utsagt för....d

På dessa människor som anser att de har ingen bidragande orsak till det elände som de påstår befinna sig i............


Alla dessa som inte tar ansvar för hur deras barn mår/beter sig....

För det är alla andras fel,

eller någon annans fel,

eller datorns fel,

eller tv:ns fel,

eller samhällets fel....


De som var tvungen att sälja soffan p.g.a de ockerlån som mobillånen är.....


De som blivit alkoholister p.g.a det säljs trelitersvin på systemet...


Ja men var i h....e finns ansvaret.....

Vem är det som handlar/agerar.


Inte f.n är det något som följer med någon telefonmodell.....

Inte är det någon som smyger ner något treliterstetra i påsen när du går förbi systemet, o sedan blandar det i ditt mjölkglas....


Inte är det någon annan som ska uppfostra ditt barn o lära det vad som är rätt o fel,

men vi kanske måste införa ransoneringar,

på både det ena o det andra..............................


Nä man måste nog fundera,

ta själv ansvar,

skäms lite be om förlåt eller ställ tillrätta igen,

eller vad det nu än är som behövs,

men lär att ta ansvar för i bövelen....


Finns INGEN annan än du som väljer vad du ska göra i en situation,

det är ALLTID du som i sista skedet bestämmer....


Sedan finns det omständigheter,

men det berättigar inte att förstöra för andra,

eller skylla från sig.


Då kanske det är dags att se över o skaffa förmyndare,

eller rent av omyndigförklara....



Ikväll är jag bara så heligt less på alla dessa människor som bara ser sig själv som offer,

offer för tekniken,

offer för spriten,

offer för maten,

offer för samhället....


Vart kommer det att sluta om inte folk tar ansvar,

står för vad de gör,

även se vad de gör...


Inga kramar ikväll

Av fritiden - 28 augusti 2009 09:39

Nä inte idag heller:S


Men, men,

so what.


får kika en annan dag,

i dag ska jag nog ta av min fritid o baka en Brittsa tårta,

den är faktiskt jättegod tycker jag,

med grädde o tädvinbär mella:P

Mums,


Sen blir det nog en liten prommis med mina två små tejer.


Det var ett tag sedan så det är väl dags,

ska ringa hovis på måndag

så han får komma o ta hovarna igen på lilla,

tror nog jag sätter på skorna på stora o nu,

så jag kan börja o ha lilla som handhäst nån gång....


Nä, kram nu

Av fritiden - 27 augusti 2009 11:31

Nu har jag försökt avregistrera denna hur länge som helst...

Grymt irriterande:S

Går ju inte....


Eftersom man inte har någon fritid idag,

så är det ingen mening att ha denna:P


Fast visst har jag fritid,

annars ljuger jag ju:P


Men min fritid tänker jag ge ännu lite mer fri tid till,

o då tar jag gärna bort den fritid som jag lägger ner på denna:)

För att få till annan fritid..


Denna fritidssysselsättninbg är inget som ger något,

o då finns det ingen mening att den ligger kvar heller.....


Får väl vända mig till min mindre systers blogg om det är

något jag vill meddela mig...


För det kan o behövas,

men då det är meningslöst att yttra sig i denna,

så kan det ge så mycket mer som en kommentar på hennes,

då den är anonym.


För visst finns det mycket dementeringar att göra,

av alla kommentarer man fått,

så verkar det som om det finns en hel del,

men då jag ej har något att göra med vissa

o då ej sanningen kommer fram,

ja då är det ingen mening att gå ner på sandlådenivå

heller,

o bara med ordbajs kasta skrot.


Nä kanske vad heter han,

han med glasögonen,

talkshow/realityshow,

ähhhh,

ni vet säkert vem jag menar....


Hm, det kanske vore en idé,

men då kanske man fick sig en resa till USA o:P


Nå, jag får prova gå in med jämna nellnarum o avsluta denna sida....


Sol long den dagen jag äntligen får till det....

:)

Av fritiden - 20 augusti 2009 18:31

I dag har jag fått min första låda i min grönsaksprenumeration:)


Japp, jag har börjat att prenumerera på grönsaker.

Ekologiskt odlade,

o dessutom närodlade.


Måste ju testa åtminstonde,

dessutom ska det följa med lite recept som passar grönsakerna som man får:)

Grönsakerna som man får i är säsongsbetonade dessutom..


Ja, som sagt,

jag testar får vi se om man tycker att det är värt det,

jag bestämmer själv om jag vill ha varje vecka eller hur jag nu vill ha,

det är också bra....


Idag var det med,

ett knippe gul lök,

ett knippe röd lök,

ett knippe morötter,

ett knippe persilja,

ett knippe dill,

potatis,

isbergssallad,

knippe rödbetor,

squash (tror jag)

tomater o sist men inte minst,

en broccoli bukett...


Nu ska man bara komponera o,

o kika lite på receptförslag som de skickat o...


I dag köpte jag dessutom en rasp att ha till hästarna,

jag lovade ju hovis att fila av spetsarna på bakhovarna på lilla,

om det behövdes,

så det var lika bra att inhandla en idag...


Ska kika på dem ikväll när de tas in:)


Kram

Av fritiden - 18 augusti 2009 19:46

Det finns energitjuvar,

många kan man bara dra ur pluggen till.


Sen kan det inte stjälas nå mer energi, förrän man stoppar i pluggen igen...


Sen finns det energitjuvar som bara inte går att stoppa,

spelar ingen roll hur mycket man försöker dra ur pluggen,

det funkar inte,

därför att det sitter en annan plugg i från energitjuven,

som går till en annan kontakt,

som är bunden till min kontakt,

som blir bestulen på energi....


Då man inte vill dra ut kontakten till den som blir bestulen,

för att,

ja det bara är så,

den är inte en energitjuv,

den som blir bestulen,

den är bara en som blir bestulen på sin energi o ork o lycka,

av samma som försöker hos mig,

o många andra.


Så vad göra....

Av fritiden - 17 augusti 2009 09:58

Vad är fritid?



Av fritiden - 14 augusti 2009 20:41

Vojne vojne,

herre min skapare vilken pipa mamma häst har:)


Maken tog fölis o gick en prommis uppåt skogen,

medan vi red ner vägen bort till ridbanan:)


Trodde nästan att hon skulle resa sig o kasta av mig,

men hon bara ropade o ropade

o fölisen ropade tillbaka från sitt håll:P


Vi red in i paddocken o jobbade i lite serpentiner o åttor,

sedan kom lilla fölis,

huva vad gubben fick jobba:D


Ingen liten match han fick,


Lillan fick sedan springa lös i paddocken,

det gillade hon skarpt...

Sen fick det vara nog för sörsta gången:)


Vi gick skilda vägar hem,

o hon jobbade lika frenetiskt då:)

Vet inte vem som var svettigast,

lilla eller gubben:P


Sprang steg 10 i

 morse o,

jösses vad tungt det var igen....


Kramar

Av fritiden - 13 augusti 2009 09:27

Igen,

men, men.


Nu är äldsta sonen inkvarterad,

lång, lång väg hemifrån...


Såg jättebra ut,

så allt blir/är nog bra...

Nu har han inte ens en vecka kvar av sommarlovet:)

Så jag hoppas att han tar sig tid att kika runt

o bara njuter av tillvaron...


I dag skiner solen,

men det blåser väldigt.


Ska ta mig i kragen o promenixa med lilla medan mamma är kvar i hagen:S

Sedan är det väl dax att låta lilla vara kvar i boxen medan mamma o jag tar en lite ridtur....


Det är dax för steg nio i löpningen o,

får väl se om det blir i dag,

eller om vi lämnar det till i morgon:P


Kram

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards