Annerotts Kornelia

Alla inlägg under februari 2014

Av fritiden - 25 februari 2014 23:30

Helt slut i huvudet efter jobbet idag.

Kände mig inte manad att åka på kurs,

så mycket att göra på jobbet nu under dessa sportlovsveckor :S

Fast det är väl inte det som gör en mest trött utan det är dessa snabba beslut som måste göras,

resurser som inte räcker till vanliga sjukdomar o olycksfall.

Utan de är upptagna på dessa olycksfall i backarna.

men, men kurs är aldrig fel ;)

Gjorde skick inomhus, dotra kom till Gällö o var min mottagare.

Först körde vi en omgång skick med Kornelia,

Nästa omgång la de in en massa störningar i form av leksaker.

Det blev genast svårare, men hon jobbade jättefint.

Sista gången körde vi utan leksaksstörning.

Så skoj.


Av fritiden - 14 februari 2014 11:45

Jag inser att för att vi ska rådda o få ihop det måste jag ändra inställning.

Jag måste komma tillbaka till där det är roligt att träna,

både hund o mig själv.

Jag vill att det ska vara skoj, men visst samtidigt måste det finnas krav på både min egen träning o på mina hundar.

Så mitt stora dilemma är nu att få mig till att tycka att det är roligt,

få hundarna att tycka det är skitskoj.

Nu gillar de att träna med mig,

men jag är rädd att min prestationsångest ska spela in på deras vilja o känsla att träna.


Hm....


Av fritiden - 12 februari 2014 07:27

Så igår var det äntligen dags :D

Känns helt underbart att det kommit en inomhushall i närheten.

Visserligen blir det nästan 8 mil, men det är närmre än Sundsvall o Vålbacken.

Trevliga människor,

vi är bara tre på kursen,

men det innebär ju att vi verkligen kommer att få tid till oss alla.

Hoppas verkligen att vi tar oss med hjälp av denna till start för tävling inom bruks.

Här står Kornelia o kollar in läget när mellanschnausern gör sin första övning.

Ingen av de andra två hade börjat träna rapport,

så vi är en bit framför dom.

Då Kornelia redan kan skickas o skickas på kommando.

Men det var väldigt nyttigt ändå igår,

då vi skulle få dom att springa ut till andra människor.

Har ju inte haft den möjligheten riktigt att få jobba med okända människor.


Om något är det något som jag behöver hjälp med,

att få någon okänd för hundarna att leka med,

kampa o annat.

Kornelia funkar tyvärr inte med att ha kamp som lockning i detta tillfälle :P

Vi hade bara korta sträckor igår,

om man kan säga sträcka överhuvudtaget.

Vi skulle få hundarna att gå ut från ägarna.

Det var inga som helst problem med Kornelia,

däremot så gillade hon kampen som min hjälpare hade så mycket att hon inte ville släppa den utan ville ha den med när hon kom åter till mig ;)

Spelade ingen roll att mottagaren blev alldeles passiv,

hon fortsatte att jobba för att få den med.


Så jag får nog ta o skaffa ett par olika kampduttar,

hade ju lyckats slarva bort vår kampstock,

På det hela taget var det en bra träff igår,

mycket prat angående rapport, tävling, bruks.

Fick många svar på frågor jag inte visste jag haft :)


Hon som har kursen har gedigen erfarenhet från rapport o bruks med meriter från egna uppjobbade champions.

O det gör man inte halvhjärtat.


Nu har vi läxa i två veckor innan det är dags för nästa kurstillfälle


Av fritiden - 11 februari 2014 18:00

Så måste jag alltså tvinga mig ut igen :S

Usch har verkligen tappat allt med egen träning,

men inget ont som inte har något gott med sig ;)

Hundarna har fått mycket fokus på sista tiden,

men för att komma någonstans (till appellstart) så är det så :)

O jag gör det med glädje, men en viss sorg över att jag tappat all kondis o styrka jag hade byggt upp själv :(

Så idag tog jag mig i kragen,

Gote följde så gärna med på en joggingtur,

men vilken tung tur.

Sprang upp över berget bakom,

efter 1 km så blev det oplogat o det var tung snö att springa genom ;(

Så mina ben gillade inte alls denna stigning samt 1 1/2 dm blötsnö som låg i vägen,

men vi fick till 5 km i allafall :D


Så tog jag o Kornelia en tur på skidor på sjön,

men fick vända efter 1 km då blidan hade gjort så att det vattnats upp riktigt under snön på isen.

Men det blev 2 km i allafall.


Tänkte det kunde vara bra inför kursen ikväll då hon kan vara så taggad :D

Så efter denna dag måste jag försöka få till lite fler skidor o jogg i veckan.


Har ju trots allt anmält mig till Blanktjärnarna i år ien.

O i denna form jag r idag,

orkar jag inte runt 14 km i fjällterräng.

O det vill jag göra, för det var en härlig tur fast den var väldigt jobbig

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards