Annerotts Kornelia

Alla inlägg under juni 2009

Av fritiden - 30 juni 2009 12:37

Japp,

det är väl inte att ljuga,

eller:?


Har en hel del att göra ute,

men det är som svårt att få något gjort ute,

som tar en liten längre stund.


Komma ihåg att dricka bra,

med vatten förstås,

mår lite tjyvens,

100 % är det värmen som gör det:S


Men jag vill ju inte ha tillbaka kylan som varit heller,

men det tar hårt denna värme,

gräset har börjat torka,

vattningsförbud

på vissa ställen,

ja det går som fort det.


Ska ut o väta på mina hästar lite,

duscha dem med slangen,

sen är det dags att samla ihop lite järnskrot,

återvinningsstationen är öppen idag.


Har tänkt he iväg det sååååå länge,

men så är det......

Idag ska det lastas i alla fall:P

Sen om det tar sig hela vägen ner,

ja det får vi se.


Bytte ut allt halm i boxen igår,

mot spån,

körde ut de oanvända ståna till vårat,

på väg att bli vindskydd..


Lilla fölisen hittade förstås igen halmen,

o där låg hon sedan:P

mindre med knort o sånt,

förstås:)


Japp, var bara in o drack lite vatten,

nu är det ut igen....


Kramar


Av fritiden - 29 juni 2009 19:51

Japp,

det finns det hur mycket som helst av.


:P

Nu menar jag inte störningar,

såsosm i störningsjoursärenden eller nåt

som folk irriterar sig över.


Nä,

jag menar för mitt lilla föl,

det är jättebra:)


Vi skulle ner o blöta hästarna även ikväll tänkte vi.

En bekant dök förbi,

med cykel,

hon frågade om hon fick hänga på,

hade aldrig sett hästar bada,

så hon ville verkligen se det.


Självklart fick hon följa med,

fölisen var väldigt nyfiken på vad det var som gick o ledde.


Luktade på cykelkorg o sprang in i den en gång o:)


Sedan när vi kom ner till den långgrunda badplatsen som vi badar djuren,

o oss själva förstås,

så var där fullt i bilar,

barn o hundar.


Men efter lite funderande o så,

så följde hon med mamsen i i alla fall,

på vägen hem kom timmerbil o långtradare,

bil med släp o ja,

allt gick jättefint:P


Men hon får som extra energi efter att hon svalkats av lite:P


Kram...

Av fritiden - 29 juni 2009 09:47

I går var det dags,

det var ju så varmt,

både åt oss o åt djuren:)


Inget klagande här,

det är bara ett konstaterande,

o,

eftersom det var min första dag i solen,

som inte var inplanerat med något annat,

alltså soldagar har det varit,

men endera har jag jobbat,

eller så har det varit en massa bestämt:)

Ja,

jag brände mig förstås:S


Inte för att jag låg o pressade något,

men vi var ute hela dagen,

då behöverman inte pressa:P

Smorde in mig,

men för sent tydligen.


Japp det var det, det.


Men åter till saken,

min lillDonna,

hon bråkade litegrann/

kanske lite mer än lite grann:P

När grimman skulle på,

vi har gjort ett par hål till så nu går det behjälpligt att ha den på,

den vill förtfarande halka ner i nacken,

men men.


Vi tänkte de skulle få bada lite,

men det är väl ca 1 km att gå.

När vi kom ner till "storvägen" var det bara stopp,

spelade ingen roll att mamma gick iväg,

näpp,

hon var som en åsna i sten:P

Hon såg nog tametusan ut som en åsna å:P

Men mamma häst kunde inte tänka sig att ropa heller,

nä, nä hon följde bara lydigt efter husse ho,

o lilla föl nä,

hon ropade inte heller på mamma häst:S


O eftersom det är så mycket bilar o långtradare o cyklar o allt,

så kändes det inge bra,

framåt ville jag nog att hon skulle gå åtminstonde.


Så vi prommisade uppåt istället,

funkade si sådär..


Så tänkte vi efter ett tag,

vi testar en gång till,

denna gång gick det bättre,

efter lite övertalning gick hon över vägen.


Första bilen gick jätte bra :0

o.s.v

men när vi mötte timmerbilen på grusvägen,

mamma blev rädd,

vi var för långt efter mamma häst,

tyckte mamma,

som hon försökte kasta om o springa till fölis,

fölis stod på bakbenen o hade sig,

tur hon är liten..


Men hon växer så det knakar,

vuxit fortare bak än fram:)


Ja, vi tog oss ner,

utan större messyrer,

jag är klart impad,

(med tanke på att det var första gången med grimma,

provat den två gånger innan,

korta stunder, då den varit för stor.)


Bilar, människor o allt nytt.


Mamma häst tvekade lite,

sen kom hon ihåg hur skönt det var,

ifjol fick vi locka o pocka,

men nu tjavade hon bara i:)


O efter kom fölisen:)

Badade o badade,

sen gick vi hem,

gick alldeles utmärkt:)


Nu till morgonen stod fölisen alldeles stilla när grimman skulle på,

det är en STOR förändring mot tidigare,

då har man trott att man är på väg o ta ihjäl henne,

som hon kämpat:)



 Sedan var det dags för vovven:)


Men katterna,

nä de ville inte följa med:D


Nu är det dags för en prommis,

har lovat lilla vovven det.


Sen ska all halmen ut ur boxen,

dags för spån igen,

det suger så dåligt detta halm.


Ut i solen,

men smörj er:P


Kram


Av fritiden - 29 juni 2009 09:31

När jag var liten,

då var vill ofta till fjälls

på semester,

eller vad det nu var:)


Jag formligen älskade det,

men det är väl för att jag ääääälskar naturen.


Kan gärna ta mig en tur i skogen,

bara för att vara.

Försökt ge mina barn detta o,

o visst har de varit uppe i skogen mycket,

men inte när de hade vänner här,

dåå fick de inte gå så långt,

vill inte ha ensamma vilsna barn uppe på berget någonstans:)


Vi var till Åre i fredags,

första gången vi sov på hotell,

familjen:)


Så vi tog kabinbanan upp till skutan o..

Jösses vad härligt,

o vilka sköna minneskänslor som dök fram.

Blev lite nostalgisk när vi gick omkring där uppe på skutan innan vi for ner igen:9


Ja det var mysigt att vara där.



Så kunde vi inte låta bli att svänga in till Ristafallet på väg hem:)


Ett par kubik/sek:P

Vilket ljud,

o vad härligt,

desse små regnbågar o

som bildades där vattendimman bröts av solljuset:)

kram

Av fritiden - 25 juni 2009 20:51

Tänkte äntligen att vi skulle ta en lite kort prommis från gården,

fick på grimman efter en del bråk.


Den är fortfarande lite stor,

men tänkte att det ändå skulle funka.


Men när vi hade kommit ca

6 meter fråna stallet,

hade nackremmen på grimman kasat ner för nacken,

vidare på halsen.

När va var ca 25 meter från stallet,

var det nästan så den hade låst hennes läge,

hon hade böjt på nacken,

grimman ville låsa hennes läge där,

så vi tog o gick hem.


Ska se om vi kan göra något mer hål,

ett företag nere på byn har grejor som man kan göras hål med,

o ringar som man sätter i,

så inte den fransar sig där man gjort ett nytt hål.


Trist då man köpt en fölgrimma,

trodde faktiskt att den skulle funka nu.


Hittade ingen shettisgrimma,

eller shettisfölgrimma rättare sagt.


Vill inte låta det gå så mycket längre heller innan

hon vänjer sig:P


Japp, det var det,

nu är det så att det var mitt sista arbetspass idag,

innan semetern förstås,

JAG HAR SEMESTER,

O vädret ska vara varmt,

i alla fall ännu en vecka....


Kram

Av fritiden - 24 juni 2009 00:12

Kom att tänka på en episod,

så liten som hon är vår lillDonna,

så kan hon "hoppa" högt.


Hoppade eller hur hon nu gjorde,

men över boxväggen

tog hon sig i torsdags

om jag inte missminner mig:s


Tur att benen höll,

o nacke

o huvud

o rygg

o jag vet inte allt.


Vad kan man säga,

inte en vecka

men her sig över en fullhög boxvägg...


Ja nu börjar hon bli riktigt skojig,

igår ropade hon på oss för första gången:P


Inte bara mamma längre i hennes lilla värld som är intressant,

hon har upptäckt att hon även får uppmärksamhet av oos,

o närhet

o kärlek:P


Idag hade hon ropat väldans på familjen:p

mamma är lite trist:)


Japp, det var dagen i stort,

eller litet menar jag,

två arbetspass till semester:)


Kramar


Av fritiden - 24 juni 2009 00:12

Kom att tänka på en episod,

så liten som hon är vår lillDonna,

så kan hon "hoppa" högt.


Hoppade eller hur hon nu gjorde,

men över boxväggen

tog hon sig i torsdags

om jag inte missminner mig:s


Tur att benen höll,

o nacke

o huvud

o rygg

o jag vet inte allt.


Vad kan man säga,

inte en vecka

men her sig över en fullhög boxvägg...


Ja nu börjar hon bli riktigt skojig,

igår ropade hon på oss för första gången:P


Inte bara mamma längre i hennes lilla värld som är intressant,

hon har upptäckt att hon även får uppmärksamhet av oos,

o närhet

o kärlek:P


Idag hade hon ropat väldans på familjen:p

mamma är lite trist:)


Japp, det var dagen i stort,

eller litet menar jag,

två arbetspass till semester:)


Kramar


Av fritiden - 22 juni 2009 15:27

Attans kan man ha sån tur;P


Fotade lite igår när jag kom hem från arbetet:)


Pållar o hussar:D


Nu är vår lillDonna allts 10 dagar gammal:)


Kortet som jag delar med mig är är taget igår på hennes 9 dagsdag;P


Men det är ju så väldans ini bombens med knort så jag tror hon blir tokig.


Har precis tagit in dem en sväng,

får stå inne o vila undan dessa avåt.


De ska få gå ut en sväng senare igen:)


Annars är det lugnt o skönt,

eller,

man har ju aaaaaalltid en massa som ska göras,

o ännu mer under sommaren,

men nu har jag bara tre arbetspass kvar,

sedan är det semster,

jösses:P


Kram

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards