Annerotts Kornelia

Alla inlägg under maj 2009

Av fritiden - 31 maj 2009 23:06

De som får veta/lära saker den hårda vägen,

sånt som de inte trodde.


Men betänk,

ord och beteende går ej att få ogjort...


Så är det,


God natt

Av fritiden - 31 maj 2009 23:02

Men hinner,

detta är då en prioriteringssak:S


Ska prova få in bilderna,

 imorgon tror jag inte hller att jag hinner riktigt:P


Men det finns bilder,

som visar lite över hur månr hohar det var:D

Jösses:)


Bilder från mitt älskade smultronställe,

var ju till min mor igr,

morsdag idag,

överaskade med hojen:)


Blev ingen bild från höga kusten bron

eller sandöbron:S

Hm, det bommade vi.


Vi njöt så hemskt av färden med utsikten:)


Kram...

Av fritiden - 31 maj 2009 00:54

Min Donna verkade inte direkt intresserad av att gå ut.:O

När har det hänt,

hon har alltid mött mig innan jag har hunnit öppna boxdörren,

nu fick stå o vänta o pocka lite efter att jag öppnat den.

Hm..


Sen gjorde vi lite fika,

for o tankade o då kom gänget från stan

på sina hojar,

vi åkte i fatt dem.


O blev ett gäng på 25-30 hojar från jämtland:)


Men gosse,

vilken känsla,

kom fram till Timrå,

hela parkeringen var full,

blev dirigerade till en plats.


När vi for med kortegen,

ett långt,

långt pärlband.

Av hojar,

inte pärlor:P


Polisen var med o hjälpte att hålla kortegen hel,

de hade spärrat av lite här o där,

hela kortegen fick åka genom stan,

fast det var rödljus,,


nja

jag får återkomma...

Kramar



Av fritiden - 30 maj 2009 08:51

Japp,


Äpplet faller inte långt ifrån trädet ...


Så säger de

o jag får nog lov att hålla med,

i vissa fall..


O varför är jag inte förvånad....


Kramar


Av fritiden - 29 maj 2009 11:57

Ljuvren börjar fylla lite mer nu.


Men jag menar ju självklart 222 dygn..

Inte 213:)


Hu man väntar tillräckligt ändå,

utan att man ska räkna bak tiden:)


Ja i helgen ska det bli varmt,

synd att man inte har tid att njuta av värmen denna gång:S

fullt upp då man är ledig:)

Men det är trevliga saker,

så det gör inget....


Sedan vänta o väntar vi med spänning på denna lilla varesle som ska komma:)


Men, men vi väntar:P

Det kan gå fort som sjutton när hon väl fyller upp,

så man kan inte riktigt gå på det heller..


Men som sagt,

vänta o vänta,

men den som väntar på något gott......



Kramar

Av fritiden - 29 maj 2009 00:43

Eller faktiskt knäppte hon hur måååånga som helst.

På våra djur:P


Men det här diggade hon:D



Ibland undrar jag om det någonsin kommer att bli ro,

någon gång.


Eller är det inte förrän någon sätter ner foten o drar i handbromsen o:?

I så fall får väl den dagen ta o komma snart..


Börjar bli riktikt less på detta...


Men nu ska jag kika till min Donna inför natten,

I helgen blir det nog vaka...

Kommer att se ut som ett spöke innan denna parvel har behagat att komma ut:P


Men vad gör man inte:P

Undras vad den ska heta:?

Vilken färg den kommer att ha/få_?


Min dotter vill så gärna att den ska heta Fabolous,

så vi får väl se vad det är som gör oss den äran..



På lördag har vi tänkt åka i kortege med den gröna faran.

Har aldrig gjort det,

men det är klart har inte haft kortet ett år ännu heller:D

I fjol var det ca 500 hojar med i kortegen,

i år tror de att det ska bli lite fler.


De verkar ta vägern förbi här,

så vi tänkte ansluta här utanför,

häftig med så många hojar:)


Kram o godnatt

Av fritiden - 29 maj 2009 00:13

Har precis läst en bok.

Streckläste den.


Har haft lite besvärligt att få tid/ork/koncentration att räcka till för att läsa,

ett tag.


Men så var jag på bibblan innan jag åkte på jobbet igår.

Såg denna bok o kunde dra mig till minnes

något som jag läst i aftonbladet.

Kommer inte i håg när, men så jätte länge sedan kan det inte vara..


Samtidigt som det var med stor bävan,

något som man vill blunda för.

Så bestämde jag mig till slut,

jag ska prova läsa den..


14 år till salu : en sann svensk historia


Beskrivning:  

Kan man rädda liv med hjälp av böcker? Kanske. Och om det finns skuggan av en chans att varna tonårstjejer och deras föräldrar så att bara en enda slipper uppleva det Tessan – vars sanna, svenska historia berättas här – utsattes för, så är det värt allt vi lägger ned på produktionen.

14 år till salu är den sanna historien om hur en ung och på ytan helt normal och välanpassad svensk tjej rasar ned i nätprostitution och djup förnedring utan att omvärlden märker någonting. Och hur hon kommer upp ur sitt helvete igen. Att kalla boken för engagerande är att ta i på tok för litet. Alla som hittills läst 14 år… lägger den ifrån sig med en rysning och en önskan om att ingenting sånt här skall hända någon igen. Någonsin. Men också en beredskap för hur signaler skall tolkas och vad man faktiskt bör och kan göra som vuxen om en ungdom i närheten hamnar på glid. Detta är med andra ord en bok som alla vuxna och inte minst tonåringar själva verkligen bör läsa.

Har inte ord,

denna tjej är väldigt stark,

jag beundrar henne.


Men vad driver dessa karlar, killar, män?

Vad får dem att tro att det är okej:?

Vad får dem att tro att någon njuter av deras behandling:?


Så till min stora förundran,

finns amssor med människor,

inte BARA män,

utan även kvinnor, mammor, som tycker att det

är klart att vi ska legalisera prostution!!!!!!!!!!!!!!

VAAAAAAA,

jo för det är allas rätt till sin egen kropp.....


Har läst en del kommentarer på en blogg där det diskuterades,

ja, jag blir mållös,

flera kvinnor tycker att det ska legaliseras som ett yrke..

Kvinnor???


Ja, det är kvinnans rätt att fatta det beslutet????

men de stackars männen som inte kan få sex på annat vis????

Nä,

jag blir rädd för de kvinnor som anser det,

inte mindre männen,

de måste sakna empati...


Kan säkert finnas bråkdel som faktiskt skulle se detta som sitt yrke,

vad vet jag,

vad vet ni....


Ser inget sätt som ett sådant yrke skulle vara bra för någon..

Så många som gör illa,

lever ut konstiga hårda elaka grejor,

tror ni det beteendet "bara försvinner" i o med en legalisering:?


Eller får de skylla sig själv de kvinnorna, de har ju ändå valt den yrkesvägen...


Nä...


Kram på er...



Av fritiden - 27 maj 2009 11:11

Ja den närmar sig,

hade helt glömt bort denna dag.


Men det kanske har att göra med att jag skulle ha arbetat då,

nu verkar det som om jag får ledigt då istället..


Funderar på ett gottogram till min mor,

så även till min svärmor..


De är fina o det är inte försent att skicka ett sådant..


jag fick ett erbjudande om halva priset på glasskärbrädor,

med eget fotografi..

Tänkte prova hitta något fint,

men det är sista dagen idag för det priset..


Så jag ska kika igenom fotona:)


Min lilla Donna är inget sämre i bakbenen,

verkar mer som om det kommer framemot kvällinga,

så det har nog med dräktigheten att göra,

en överansträngning av prommisen,

som håller på att lägga sig:)


Men så är det dessa förbaskade knort, o småsven o mygga,

men i dag blåser det mycket så idag får hon gå ute så länge det är så..


10 dagar kvar tills tiden går ut:P

Ska prova låta bli att vänta o vänta,

då går hon säkert över tre veckor,

fast eftersom semestern börjar i slutet av juni,

så gör inte det så mycket heller,

bara fölisen är frisk, strak o kry,

o samma med den blivande mamman:)


Nä nu ska här göras nytta...


Kramar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards