Annerotts Kornelia

Alla inlägg under maj 2014

Av fritiden - 31 maj 2014 15:58

Då har jag anmält mig o Kornelia till lydnadstävling, lydnadsklass 1.

Blir våran debut.

Vi måste ju starta nånstans ;)

O den starten blir i Ånge :D

Klart o betalt så nu är det bara att fortsätta slipa lite.

Finge jag som jag ville så skulle vi aldrig ta oss till start om jag inte anmälde mig nu.


Då min prestationsångest eller vad det är,

säger att allt måste vara 10.


Men jag tror vi kommer få en trevlig dag i Ånge,

oavsett hur det går :D


Guben o Gote är amnäld också.


Vi ska ha skoj o det kommer att gå bra,

oavsett.

:D

Av fritiden - 27 maj 2014 09:47

Vi har nu anmält vårt intresse för en inackorderingskurs för bevakning/patrullhund i Härnösands bhk:s regi.

Hittintills verkar det vara så pass många att kursen blir av.

Senaste mailet som kom verifierade det.

Det är nio dagars kurs i tre omgångar för att sedan certifiera i november.

Men det är många pusselbitar som måste passa.


Jag sökte tjänstledigt efter att ha pratat med chef o bemanning,

då jag var ute i så god tid så kanske det skulle funka.'

Hade inga stora förhoppningar då de aldrig godkänt tjänstledigt än till någon som ansökt.

Så när min ansökan om dessa 18 dagar låg i mitt skåp trodde jag inte det var sant.

var tvungen att fråga min fackliga kollega om jag fattade rätt?

Men så var det, jag hade fått dessa dagar godkända :D


Så det var pusselbit nr 2.

I början på juli är det preliminära datumet för anlagstestet.

Det är nästa pusselbit,

mitt stora dilemma just nu är om jag måste gå grundutbildningen på 12 dagar till innan certifieringen,

då måste jag få 12 dagar tjänstledigt till innan november 

o då tror jag det är stopp.

Eftersom vår schemaperiod över den delen snart är lagd.


Har bollat frågan vidare om jag måste gå den eller om min utbildning på flera veckor in i hemvärnssjukvården funkar. Om jagfortfarande finns med i rullarna som min man säger att jag gör.


Väntar på mailsvar angående det.

Håller tummar


Av fritiden - 27 maj 2014 09:37

Mycket har hänt sen sist :)

Vi är inte klar med rapportkursen då det blivit uppskjutna träffar p.g.a olika orsaker,

får se när den blir klar :)

Om den blir klar,

den förra kursen vi gick i bhk:S regi blev aldrig klar vi hade gått en gång över hälften sedan blev kursledaren sjuk.

Vilket alla kan bli, helt klart.

Men sen kanske den ska fortsätta,

kan jag tycka i allafall.

Man betalar för en kurs, sedan om man inte kan vara med på alla träffar ja då är det så, men om träffar blir av ja då känner jag mig inte nöjd.

Har två träffar kvar på rapporthund så jag hoppas de blir av,

så hoppas jag å det blir av när jag kan.

Annars är det ju så ;)

MH gick vi i Östersund,

men bröt då Korneliainte avreagerade någon gång vid Dumpen.

Om inte jag hade brutit o testledaren hade brutit så hade vi ej fått göra MH igen,

status hade stått som mentalt känd,

men klart vi vill göra ett bra MH.

Hon hade inte gått ur höglöpet för så länge sen,

skendräktig då det var mjölk i tissar o så lite spökålder som inträdde ett par veckor innan,

ja, det kan ställa till mycket..

I övrigt var jag supernöjd med hennes framförande på MH.

Hon kampade o lekte,

hon sprang efter haren, 

hon sprang bort till figgen på avståndsleken.

En annan dag i sommar blir det ett nytt

mitten på juni får vi går igen,

men som det ser ut så hoppas jag det blir i Juli eller Augusti,

jag måste ju vara ledig från jobbet också annars funkar det dåligt :)

Sedan får vi förstås inte gå på samma plats,

då det kan bli platsbunden rädsla o då försviner en bhk som vi kan gå hos :S

O det gör mycket i norrlands inland,

utbudet är inte så stort.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards