Annerotts Kornelia

Alla inlägg under juni 2013

Av fritiden - 28 juni 2013 23:09

Idag när jag kom hem hade surhönan överivit äggen som ej kläckts,

vilket inte är något konstigt.

Kycklingarna har börjat röra sig utanför redet o hönan följer efter.

6 st, blev det.

tyvärr förirrade ju två sig till de andra som genast tog kål pådom :'(

Höna pöna visar de små maten o vattnet.

Snyggingar, hoppas det är några hönor nu då..

<3

resten av äggen var kalla.

men det var hålslag i två o det pep från dom.

Ha tagit in dom o lagt dom i kläckaren,

då de som ligger i kläckaren ska komma nu ppå söndag.

men jag har ju ingen aningom när hålslagen kom.

Om det ver längesen, om de blivit för kalla så de inte kommer orka ut p.g.a det.

Så det är bara att vänta o se. 

En har tagit sig ut,

håller på att torka upp fint, så de borde klar sig,

hålslag i 4 andra.

Håller tummar...

Av fritiden - 28 juni 2013 17:30

Helt underbar dennalilla ljuva krokodil <3

I morsefick hon ett av sina rottisrace


Ser ju helt galen ut närhon drar igång


Men blev ett tröttfis till slut.

En underbar daggbild från i morse

Av fritiden - 26 juni 2013 23:15

Jisses.

kunde inte gått bättre.

Var till Ånge dirket efter jobbet,

Niklas o Gote debuterade i lydnad,

o vad händer???

Jo de plockar ihop poäng till ett 1:a pris :D

Helt otroligt roligt.

Härligt....

Av fritiden - 22 juni 2013 23:15

<3

<3

Av fritiden - 22 juni 2013 23:15

<3

<3

Av fritiden - 17 juni 2013 22:14

Passade på att träna lite med Kornelia när jag ändå var nere på byn.

Hade med mig en spårpinne o började klicka in henne när hon luktade på den.

Apportering tränar vi på lite av o till.

Det är hon superduktig på lilljänta <3

Lite inkallning o även även ingångar.

Sedan skulle vi köra ett kortspår här hemma.

Kan säga att det är inte det lättaste,

 då vi har tuppar som är nyfikna o följer efter o skrockar,

o katterna kommer för att se vad vi håller på md.

Men med det i bakfickan så tycker jag hon skötte sig utmärkt :D

Nästa kortspår blir där vi inte ha katter, höns o tuppar som kommer o vill vara med :P

Av fritiden - 17 juni 2013 22:13

Min lilla Kornelia var med mig ikvällnär jag kikade på materialet

Av fritiden - 15 juni 2013 22:30

Idag blev det 1mil jogg.

1timma o 10min,

nöjd,

fick lite småont av o till,

men provar att ändra lite på löpstilen o det funkar.

Sjukgymnast o naprapat säger att jag ej ska låta bli att springa,

så länge det inte lir värre.

O det funkar ju;)

Hopp finnes :D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards