Annerotts Kornelia

Alla inlägg under maj 2010

Av fritiden - 27 maj 2010 17:35

Igår tänkte jag kika vad det är som försigår på sbhk:s lokala plats,

på onsdagsträffarna :)

De har ävedn söndagsträffar.

Det kom dit ett par mattar med vovvar,

eller rättare sagt 4 st o så lilla jag :)

En tjej med en 7mån howavarts tik var väldit öppenhjärtlig o trevlig,

pratade o beskrev o kom med en hel del goda råd :) Tackar tackar.

Det är inte så lätt när man är helt grön inom området :C

O när man läst på en del forum,

där en stackars nybliven eller tilltänkt nybliven rottisägare blir,

både hackad o mald o nergrävd i jord, så känns det som om man vill gå lite försiktigt fram.

Men denna klubbs människor verkar inte finnas något sådanti :D

Det tackar vi för,

det innebär att det finns hopp för oss o =D


Med siktet på 10:an av Niina och Kenth Svartberg (Böcker)

Fick förslaget att inhandla denna bok,

den var klockren sas det.

Så nu är det gjort, igår kväll skickade jag beställningen :)

Hoppas nu att den är enkelt klockren......


Vi ( jag o Ina då) kikade lite medan de jobbade med sina vovvar,

jätteduktiga, skojigt att kika på.

En schäfertik med matte, två briarder med sina mattar, en bernen sennen som delade matte med en av briarderna o så denna Hoffetik med matte :)


Vi fick frågan om vi ville vara med på platsliggning:S

Hon övertalade mig att vara med,

gick faktiskt jättebra, jag då som inte begrep riktigt vad det innebar,

tog åt mig berömmet att det gick bra =D

Platsliggning begriper jag förstås :)

Men inte själva momentet,

men nu vet jag.

Nå min donna var faktiskt duktig :)

Sen testade vi lite linförighet,

lite svårt då alla bara är så duktiga runt omkring :P

Hoppade ett par ggr o, o det gick o bra, sen satt vi bara o pratade lite,

kul att komma i kontakt med trevliga människor som inte tänker hugga huvudet av folk bara för att man inte begriper nåt :D


Hästarna har fått en liten grön hage,

fått klartecken av grannen att vi får låna lägda av dom för att ha sommarhagen på.

Bestämt mig för att sätta ut Pridan på annons, inte idag o inte i morgon menm strax.

Sen om jag lyckas hitta ett hem åt henna se om jag kan hitta en lite polare åt den lilla då......


Japp så ser det ut :D

Skulle varit ner på hundprommis i kväll, men jag är sjukskriven i tvåå dagar nu först, ska nog inte behövas mer heller.

Fått kortisonspruta i höften,

är redan handikappad, men det ska ju bli bra,.........

Måste bli bra....


katjing....

Av fritiden - 22 maj 2010 10:14

   Inte har jag sålt min stora häst,heller.

Är så velig så det inte är sant :S

Visst skulle det vara mening att göra det,

så kan jag fokusera påd e två yngre krabaterna jag har.

Mamma häst går ju mest som sällskap åt den lilla som det ser ut nu,

då man inte har något ridsällskap har jag svårt att hitta den tiden (som egentligen finns) till att rida henne.

Men min fritid i bilder :)

Mamma häst o lilla i fullt race i hagen :)

Lillan har varit ute o gått med mig ner mot byn,

ni kan inte tänka er hur mycket farliga saker som hotar en liten åring :S

Både tvätt på linor,

o människor som går efter vägen :P

     

Har lagt just tömkörningen på hyllan för ett tag,

känns som om det är viktigare att få henne säker o kännas sig bra i

alla sorters tänkbara miljöer.

Så det är träns o miljöträning nu.

Det känns bra :)


Lilla Ina då,

ja vi går ju som sagt "förberedande lydnad inför lydnaskurs klass I"

Första träffen kändes så där.

Hade tappat självförtroendet på väg hem från jobbet :S

Kändes som om jag var dömd att misslyckas.

Inte för att det gick dåligt utan bara för att :C

  

Skottränade lite förra helgen,

pojkarna skulle iväg o gå hagelstig,

så varför inte slå två flugor i en smäll :)

Ina fick kampa lite med denna medan skottet kom.

Hon släppte trasan för att checka vad det var som small.

Men kom igång med leken rätt så snabbt igen,

nästa smäll likadant,

men kom igång med leken ännu snabbare.

Tredje smällen brydde hon sig inte.

Så det såg bra ut, inför kommande MH test.

Som jag har tänkt göra den 4:e september.

Har lagt in i schemat så jag ska vara ledig då,

hoppas att det går,

så jag kan anmäla henne :)

De måsta ha fyllt ett år senast dagen innan testet är,

så som det ser ut nu,

o bara jag är ledig så blir det test då :D


Men tillbaka till kursen,

jag var ledig i måndags,

så vi var ner o tränade på läxan lite extra,

kändes som om vi tränat lite lite:)

Men det funkade fint.


På träningen gick det jättebra,

kändes väldigt positivt när vi lämnade träningen :D


Ina lyckades med alla övningar rätt så bra,

det var ju som bara andra ggr vi var i väg:)

Lilla Ina upptäckte häromdagen att det fanns kryp i gräset ;D


  

Så mina planer med Ina har ej förändrats,

vill gärna gå så vi blir ett godkänt hundförarekipage inom

hv så småningom :)


O närmsta planen Med lilla Fabbe är en utställning i

kramfors helgen 18:e september,

har fått semester beviljad då så

jag hoppas att vi lyckas ta oss iväg på denna.

Men jag har aldrig sett hur en sådan går till,

ja kollat på youtube,

men vad är det motför att stå där med en yr häst

o en kallsvettig ägare :S


Men vi ska se om vi kan göra vårt bästa i alla fall,

eller om man blir svartlistad efter det överallt bland hästägare :P


Nå, det var ett långt, lång inlägg :)


Uppdatering kanske kommer lite oftare, vad vet man :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards