Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

Tvungen

Av fritiden - 31 augusti 2009 22:42

Japp känner mig tvungen att få avreagera mig lite......


Blir bara så jättegrymt trött, arg, less ja rent utsagt för....d

På dessa människor som anser att de har ingen bidragande orsak till det elände som de påstår befinna sig i............


Alla dessa som inte tar ansvar för hur deras barn mår/beter sig....

För det är alla andras fel,

eller någon annans fel,

eller datorns fel,

eller tv:ns fel,

eller samhällets fel....


De som var tvungen att sälja soffan p.g.a de ockerlån som mobillånen är.....


De som blivit alkoholister p.g.a det säljs trelitersvin på systemet...


Ja men var i h....e finns ansvaret.....

Vem är det som handlar/agerar.


Inte f.n är det något som följer med någon telefonmodell.....

Inte är det någon som smyger ner något treliterstetra i påsen när du går förbi systemet, o sedan blandar det i ditt mjölkglas....


Inte är det någon annan som ska uppfostra ditt barn o lära det vad som är rätt o fel,

men vi kanske måste införa ransoneringar,

på både det ena o det andra..............................


Nä man måste nog fundera,

ta själv ansvar,

skäms lite be om förlåt eller ställ tillrätta igen,

eller vad det nu än är som behövs,

men lär att ta ansvar för i bövelen....


Finns INGEN annan än du som väljer vad du ska göra i en situation,

det är ALLTID du som i sista skedet bestämmer....


Sedan finns det omständigheter,

men det berättigar inte att förstöra för andra,

eller skylla från sig.


Då kanske det är dags att se över o skaffa förmyndare,

eller rent av omyndigförklara....



Ikväll är jag bara så heligt less på alla dessa människor som bara ser sig själv som offer,

offer för tekniken,

offer för spriten,

offer för maten,

offer för samhället....


Vart kommer det att sluta om inte folk tar ansvar,

står för vad de gör,

även se vad de gör...


Inga kramar ikväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards