Annerotts Kornelia

Alla inlägg under september 2009

Av fritiden - 4 september 2009 00:14

Vem är de:?

Vad är det för fel:?

Spelar det någon roll:?

Får man någon gång ro:?

Av fritiden - 4 september 2009 00:02

Japp i dag känner jag mig rätt nöjd med min dag....


Solen har skinit så underbart heeeela långa dagen,

självklart vet jag att hösten är här,

men det är ju så skönt med denna höstsol :)


Varit ledig idag,

bara tagit det lugnt o mysit:)


Sprayade in hästarna med krypmedel,

alltså blodsugarmedel:D


Spolat av benen på den lilla med slangen,

usch vad hemskt det var,

men hon stod stilla till slut...


Sedan mös vi o kikade på en film jag o gubben,

det känns som om det var evigheter sedan vi bara var, liksom,

på något konstigt vis....


Tog mig sedan i kragen,

med joggingskorna på, mp3 spelaren i öronen,

mobilen som tidtagningsur o vovven med mig i koppel,

så sprang/joggade jag nästa steg,

har ingen koll på vilket steg det var,

kan ha varit 19:e typ eller nåt....


Gick jättefint,

klart att det var jobbigt,

men det var inte alltför jobbigt:P


Funderar på parloppet nästa år,

det är 5 km,

det känns som lagomt,

men sedan är det givetvis tjemilen eller vårruset,

eller kanske rent av båda dem,

vem vet:D


Ja sedan tog jag mina två hästar o tog mig en tur,

men det är ju så geggigt i skogen:S

O eftersom den lilla går lös så kan jag inte rida någon annanstans heller som det är...

Men snart ska jag prova ha lilla med som handhäst o då kan jag ta mig till andra vägar:P



Men sen är det ju denna älgjakt o som drar i gång på måndag,

vore som att skriva under sin d......m,

att ge sig ut på en stor brun häst i skogen då:S


Stora donnan tog galoppen (fast på ordet inte skänkel) 5 ggr,

det var skojigt....

Bara lilla blir kvar hemma så ska vi jobba mer:)


Men ritten genom skogen gjorde att jag såg vad min dag kommer att gå ut på i morgon:D

Massor med fina fårtickor, kanske någon blek taggsvamp o sen hade det kommit fina rödgula trumpetsvampar:D

Mmmmm...


Japp.

nu är det väl dags att bara sova,

eller inte ännu,

ska vänta på att guben dyker hem:P


Kramar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards