Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av fritiden - 3 juni 2009 10:50

Inte jag:P

Jag var på min när jag bodde i lappland:D

då var vi ner till the big city,

capital of Sweden:P


Men min son åker båt över till Venedig i dag,

sedan kommer de med flyg till Sverige i kväll,

så i morgon bitti,

då stiger han av bussen här hemma.


Hoppas de har haft det skönt,

man har kunnat följa dem lite på backpacking.se:)


Åtta länder i Europa,

det blev en liten skolresa det:)


Dotra hon är iväg o PRAO:ar i två dagar,

så hon kommer hem i kväll,

steker hamburgare o grillar korv:)


Nu är det nog dags att städa lite:S


Kramar

Av fritiden - 3 juni 2009 10:36


Dotra passade på att knäppa lite bilder medan vi grillade:)

det var smarrigt:)

Våran gammelkissa,

hon ska väl för övrigt bli gammel momma igen,

riktig tjockiskisse,

barnbarnet eller vilket led hon nu är Stina:)

Jättefin färg, creme, eller lite något sådant:)


Någon som vill ha en kattunge i höst:?


Nå här kommer vår gammtant


Så vår "ungdom"

Vänta nu,

det är väl hon som är gammmomma till de som kommer,

jo minsann,

det är nog så,

Eller:?

Hm,

det är så länge sedan vi kastrerade dem,

men jag tror nog det är så

att dennas dotter fick morbror av oss,

som bytte plats o fick bo hos min mors kissemamma,

som sedan min svägerska tog en kattunge av,

som sedan behöll en kattunge av denna "Prins Wiskas"

som nu ska få bäbisar igen:)


Så då måste hon alltså bli gammelmormorsmormor,

äsch, nu blev det grötigt.


Liten bonusbild,

vi var ner till mina småsomrars trakter,

älskar dessa,

känslan man känner när man åker efter vägen ner,

när man ser allt,

tar in allt.

ja...


Vi var ner till en vik,

hade sällskap med ett  par vovvar,

som mer än gärna badade i detta bräckta kalla vatten:) 

Det var härligt...


Låter bilder tala för sig själv...





Kram

Mc

Av fritiden - 3 juni 2009 10:28

En av de bilder som visar lite hur många hojar det var som gick i kortegen.

Det var faktiskt skitkul:P

819 hojar var vi,

som gick på E4 från Timrå till Torget i Sundsvall.


Vet inte,

men vi kanske var runt det 720:e ekipaget,

vilken syn när vi kom vid Birsta o

vi såg ett långt,

långt,

långt pärlband, med dubbla hojar

framför oss.


Det var enda vi såg på E4 framför oss då,

så långt ögat nådde:)


Poliser spärrade av så vi fick hålla kortegen hel,

genom stan också,

då stod o stoppade vid rödljus.


Det stod folk överallt o tittade,

de hade fått stanna längs E4:an med bilar o kikade..

Nä det var häftigt,

det ska vi göra om:)


Nästa grej är att se var de närmast har "mc-rally"

o om det finns någon dag som det kan passa bra.

Men som sagt,

sommarmånaden har precis bara börjat,

klart vi sak hitta en dag:P


Ganska häftigt va:?

tyvärr hade vi inte vindvinkel:S

O inte tordes man ha kameran runt halsen när vi åkte kortegen heller,

men nästa år blir det till att ha det,

så man kan ta när man åker,

visa det fina pärlbandet av hojar.


Många fina hojar ställdes upp på torget där,

som man kunde gå runt o kika på:)

Kram

Av fritiden - 3 juni 2009 10:15

O väntar fortfarande:S


Den kommer när den är redo,

jo, jag vet,

o det är väl tur det:P


Men väntan,

hon börjar bli otymplig,

stel o tung.


Ändå är hon ju inte direkt stor.

Men igår kväll var det full rulle i magen.


Hon ville komma in tidigt igår,

redan vid 8-snåret,

jag var ut till bilen en sväng,

tror hon vände på en femöring där hon stod o kom springande,

sen for hon omkring o sprang lite eftersom hon fick vara kvar ute först,

så hon fick komma in i stallet då,

hon var sig som inte riktigt lik.


Hon tittade sig åt magen,

o hon sparkade åt magen,

så nog har hon förvärkar.


Är ledig i helgen så ska den komma snart

skulle det vara väldigt smidigt om den kom innan dess,

fast inte ikväll då,

jobbar.


Var ut o kikade till henne (gjort det ett par nätter) i natt 12 o

vid 3,

men när jag var ut vid tretiden,

då skulle hon resa sig upp,

men istället så,

jag vet inte riktigt om hon halkade så hon inte tog sig upp utan åkte i kull,

eller om hon inte tog i tillräckligt för att ta sig upp.


I kull for hon i alla fall..

Men det gick bra,

vad man kan se.


Full liv o rörelse i magen i morse,

o nu o:P


Kramar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards