Annerotts Kornelia

Alla inlägg under juli 2011

Av fritiden - 11 juli 2011 23:00

Har idag tränat Ina,
i de olika lydnadsmomenten.
 
kammat lilla Gote första gången ;)
Han blev riktigt tjusig,
ulltuss.
Klippte klorna på båda vovvarna..
Duktiga saker ;)
 
Gote har fått träna lite mer inkallnng.
O sitt :)
 
Vi sover fortfarande nere på en madrass,
Blir nog så resten av sommaren,
om det inte blir väldigt svalt länge då :)
 Lilla Gote ska kammas en gång i veckan,
med en glestandad kam.
Så det ska vi lyckas med ;)

Av fritiden - 10 juli 2011 23:00

Åh vad jag skulle velat vara med henne nu.
Få fara med henne utomlands..
Men kanske en dag vi gör det hela familjen :P
Klockan 5 på morgonen skulle de vara på arlanda.
jag skickade ett sms till henne runt halv 4, eftersom jag jobbade natt.
Skrev att hon skulle messa när hon vaknade.
Så strax efter 4 fick jag tillbaks att hon avr vaken :D
 
Ringde henne pratade med henne,
o sen så var det dags för henne att finputsa det sista innan taxin kom.
Då jag jobbade em senare så fick jag låna en sovplats av en vän i stan.
O när jag vaknade till vid 12tiden så hade jag fått ett mess att de var framme i Malta.
Japp, hoppas verkligen att hon får riktigt skoj nu :)
 
Tjejen som var o kikade på Fabbe,
som ville ha tills på tisdag på sig med att bestämma sig...
Hon har redan bestämt sig,
hon hade ringt medans jag låg o sov...
Så jag ringde upp henne.
Hon vill ha henne :)
Tror det blir bra tillslut...
Men nu blev det helt plötsligt allvar... :S
Kändes helt plötslilgt mindre roligt...
Samtidigt som det kändes bra....
Hur det nu kan kännas både bra o obra samtidigt :S

Av fritiden - 8 juli 2011 23:00

Då var det dags för dotra att åka mot El Stockholmo ;)
Långfärdsbuss, själv :O
Mmmm, kändes oroligt.
Men vad gör man.
Orolig att pass o pengar ska komma bort.
O allt annat som man oroar sig för när barnen ska åka utan förälder :P
 
Vi packade in oss i bilen tidigt,
vi hade bokat jeppegrindar som vi skulle hinna hämta innan bussen.
Ina o lilla Gote var förstås med :)
Gutafesten hade börjat inne i Sundsvall.
Hundarna fick följa med till busstationen,
vi vinkade adjö o gick o kollade lite inne på festområdet :)
Käkade o vände åter mot bilen.
 
Fick samtal på väg hem av en tjej som jag fått förfrågan av,
om Fabbe.
Hon frågade om de kunde få komma o kika på henne på kvällen.
Självklart :)
 
Svägerskan med familj var hemma hos oss när vi kom hem.
Vi umgicks o käkade grillat :9
Sedan dök de upp,
de verkade trevliga,
vi tog Fabbe ner till paddock,
där hon ville att jag skulle släppa henne lös.
Hon ville se hur hon rörde sig.
Fabbe  gick mest o gnagde på något grässtrå,
kollade in oss o var brydd vad vi höll på med.
Fick mana på henne o då travade hon så uppvisande så,
hon är ju bara för snygg....
Tillslut fick jag igång henne i,
ja vad ska jag kalla det.....
Galopp, rodeo, sprall....
Det sist hon gjorde var att ställa sig på två ben,
stod så säkert i 10 sekunder...
Se n gick vi hem,
ställde henne på gången,
tjejen klämde o kände o så...
Ja, bara vänta o se nu då...

Av fritiden - 7 juli 2011 23:00

Lite jobbigt är det för min lilla Ina ;)
Hon har sagt till den lille Gote två ggr riktigt,
så att han skrikande talat om att han bara är en liten liten kille som inte 
är något hot...Men Allt har förlupit jättebra..
Lilla Gote har legat uppe vid gubens hals ;)
Mellan oss o nedanför oss :)
Det verkar som om min älskade man,
hittat sin älskade lilla fyrbenta vän.
Det är helt underbart att se hur han älskar denna lilla valp :D
Så härligt att bara se dom.
Guben tränar o jobbar på att han ska lära sig namnet.
Vi var ner på planen nere på byn,
jag tränade lydnadsmomenten med Ina.
Medan guben jobbade med inkallning med Gote ;)
 
Jag gjorde en platsliggning me Ina där jag gick utom synhåll.
Gick jättefint det med :)
Ska prova hitta en dag denna sommar som vi kan anmäla oss till en lydnindstävling.
Men det verkar vara svårt att hitta någon i närheten,
då jag har någon ledig dag från jobbet :S
Men jag kollar vidare o tränar vidare :)
 

Av fritiden - 6 juli 2011 23:00

Så var den stora dagen här =D
Gote ska bli Ansjöbo :P
Tidigt är vi på väg,
ska handla lite till Gote,
passa på att gå in på ikea,
vi behöver säkra hemmet lite för vår lilla parvel...
Ja det finns inte så mycket att orda om..
Vi handlar det vi behöver,
koppel, halse, ben, karra.
Hittar ett par händiga hyllor som vi ska ha i hallen,
så vi kan ha våra skor ifred från de vassa valptänderna :)
Hämtar lilla Gote o ger oss hemåt.
Kvällen förlöper jättebra, 
Gote är söt o snäll o rar o mjuk ;)
Passar på att säga det nu,
innan han blivit hemtam =D
 
Vi sover på en madrass på golvet i vardagsrummet,
slår två flugor i en smäll.
Det är så himla varmt upp i sovrummet,
haft fönster öppna i huset i flera veckor,
men det verkar som om luften går ut där.
O så blir det bra med Gote att vi sover där.
Blir ingen bur denna gång,
eller vi börjar utan iallafall,
så får vi se vart det slutar.
Han är som så go :)
Guben är så glad o nöjd,
det är faktiskt riktigt roligt att se hur mycket han gillar denna lilla valp.
Gote sov uppe vid gubens huvud i natt,
PÅ MADRASSEN, hade aldrig trott det om min man.
Men men....

Av fritiden - 4 juli 2011 22:45

Idag är Gote 8 veckor....
Jippi....
Men vi kan inte hämta honom förrän på onsdag,
men det blir perfa det ;)
Så trist denna sommar, jag jobbar 7 av 8 helger,
ledig på vardagar,
jobbar 48 %nattid...
Finns dåligt med chans till umgänge o familjeliv...
 
Tur att som "Thomas Ledin" sjunger...
Sommaren är kort,
det mesta regnar bort.... 
=D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards