Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av fritiden - 1 februari 2012 21:04

Lovade tydligen min son förra veckan att jag skule följa med på box då jag nu var ledig denna onsdagkväll.....

Gjorde mycket för att dra mig ur,

men men det var bara att krypa till korset o följa med...

O jag ångrar det verkligen inte, det blir box alla onsdagkvällar jag är ledig händanefter,

då de har det förstås...

Jisse vad mjölksyra i axlar mage o ben...

Träningsvärk, ja det är inte så länge innan den kommer smygande.

Fast först måste väl mjölksyran få gå ur kroppen :P


Det var så skoj så  när andan kommit tillbaka o en falsk ork kommit åter så 

kändes det som om jag kunnat köra en gång till....


Fast jag vet att kroppen bara lurade mig,

denna gån var hjärnan med o sa att så inte är fallet...


Men detta avr verkligen plågsamt skönt ;)

Av fritiden - 1 februari 2012 15:58

Äntligen kom jag mig för o tränade hundarna var för sig ute.

O jag blev ärligt förvånad över hur duktig Gote är faktiskt.

Livsan har lovat att knäppa kort när jag tränar nästa gång,

det måste ju vara ljust o då får det bli på helgen när hon är ledig ;)

Men nu lovar de en massa kyla i helgen så vi får väl se hur det blir då :(

Han hoppade hindret tre ggr o det var bra, fint fotgående, inkallning o platsliggning likaså.

Påbörjade träningen för att han ska lära sig stanna,

men superduktig var han,

nu då inte Ina kunne tränga sig emellan o göra allt hon kan för att få min uppmärksamhet ;)


Ina jobbade vi korta linförigheter med,

samma Gote förstås bara en 3-4 meter,

sedan fri/slut.

Inkallning går bättre o bättre med Ina,

mer o mer fart :D

Hoppet jättefint,

tränade även där, stanna.

Platsliggning utam synhåll :)


Hittade åt apporten som jag tog in o tränade lite,

Ina fick ta apporten o jag kastar småbitar gods på golvet.

En bra övning.

Got som aldrig haft själva apporten i munnen,

vi har jobbat lite med andra saker som han har apporterat,

tog den som om han aldrig gjort annat,

höll den faktiskt så jag hann att be honom om loss innan han spottade ut den.

Tyvärr finns tendens att han vill tugga på den....

Men det får vi jobba på..


Ja, det var en jättelyftande träningsstund med dom båda :)

Får se om jag lyckas knuffa på mig själv ikväll,

tänkte köra lite zumba jag o livsan här hemma ;)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards