Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 2 juni 2014

Ledig dag.

Av fritiden - 2 juni 2014 20:15

Idag hade jag en ledig dag :D

Så jag packade ihop våra träningssaker till hundarna o tvinagde upp min man ur sängen ;)

Gick ut 300 meter med Kornelia o skickade henne sedan.

Hon sprang fint tillbaka till stationen :D

24 grader varmt o solsken,

tidigare har jag fått backa ner till 150-200 m på dessa skick,

men idag sprang hon galant utan att stanna.

Sedan skickades Gote,

han kom raka vägen han också trots att han inte fått gå sträckan.

Tanken var inte att han skulle skickas,

men det gjordes o det gick fint.

Kornelias skick blev 3 x 300 m,

o hon sprang fint utan att tveka eller att stanna någon av dessa.

Däremot Gote ville inte springa ut på skicket från mig,

han sprang 10 m sen stannade han o tittade på mig.

Så jag kopplade igen o gick så att han fick syn på mottagaren o så skickade jag igen.

Då sprang han hela vägen.

O så skickades han en tredje gång o då kom han hela vägen utan bekymmer.


Hann med att ge mig ut på en jogg själv också,

men så tungt som det gick har det aldrig gått :S

Fick mjälthugg efter ca 2 km,

har börjat få problem med dessa mjälthugg,

jobbigt då jag inte haft de problemen tidigare.

MEN det är väl bara på´t igen.


Sedan var jag o hundarna ner o tränade lite dogparkour,

samt lydnad, eftersom guben jobbar kväll så måste jag träna dom själv

(as usual ;) )

lite läggande under gång o linförighet.

Samt en platsliggning på 5 minuter.


Så började jag på ett nytt halse till Kornelia,

får se om jag blir nöjd :P


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards