Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 4 september 2017

Dygn 60 :)

Av fritiden - 4 september 2017 10:45

Ja som det låter så har 60 dagar gått sedan vi var ner till Strängnäs och träffade Deminas Xzar.

Kom på att jag glömt att visa fadern till valparna som frodas i Kornelias mage <3


 

Deminas Xzahr

 

En herre som jobbar bra, har uthållighet och är trevlig. Patrullhund i hemvärnet, har visats i utställning o fått goda utlåtanden. 


Kornelia idag på dygn 60. Inatt har hon varit lite orolig, gnällt två ggr. Ser jättetrött ut på ögonen o vill mest sova än så länge idag. 

I fredags matvägrade hon, lunchen åt hon sent, drygt fyra timmar lät hon det vara innan hon till slut åt i sig den.

Middagen/kvällsfikat, det fick vara, lördagens frukost var trögt att få i sig, den åts upp till slut, lördags morse hade hon en temperatursänkning på drygt en grad.

Men efter det har hon ätit, inte med den vanliga aptiten, men iallfall ätit upp.

11 kg har Kornelia gått upp under dräktigheten :O

 

Så underbart mysig att känna hur de rör sig där i magen, o dessutom kunna sitta o titta på magen o man ser hur de rör sig <3



Spännande, helt plötsligt kan jag skönja en midja hos Kornelia igen, valparna verkar ha lagt sig till rätta o magen tagit en annan form. 


Ja inget är som väntans tider sägs det, men det är jobbigt att bara vänta o inte riktigt veta hur Kornelia kommer att visa att det är dags.


 

Valparnas stamtavla kommer att se ut så här.

   

En liten kort prommis i skogen i strålande solsken är ju bara för gott :D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards