Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 17 mars 2019

Omprov för patrullhund

Av fritiden - 17 mars 2019 20:15

Idag åkte jag och Idun ner till Sundsvalls bhk för att med kort varsel göra omprov för patrullhundskursen.

Det var en klass två-varning över västernorrland o Jämtland och dethar jag inga svårigheter att förstå varför de satt en sådan.

Det var verkligen inget härligtTog mycket längre än vanligt.

Idun är nu i höglöp,

men gjorde ett strålande anlagsprov (med tanke på höglöpet) :P

Hon blev godkänd, hon var lite seg när det var dags att leta föremålet,

var en hel del kissfläckar som hon gärna ville kolla upp.

Kunde ju varit någon snygg passande herre som talade om vart han befann sig.

Men det är jag inte orolig över, hon har verkligen lusten, intresset o engagemanget att jobba i vanliga fall.

 

Så då är vi redo att börja vår kurs hos Gunnar Lagneström.

Ska verkligen bli roligt o spännande :D


Nero o husse startar sin utbildning mot patrullhund om ett par veckor o vi startar ett par veckor in i april.


Har fått min tjänstledighet beviljad för denna utbildning, gruppchefsutbildningen, men inte för HBU-2 (ännu),

hoppas verkligen den går igenom o.


Söndag ska Ripely göra sitt anlagsprov för patrullhund,

hoppas det går lika bra för henne, isåfall blir vi kurskamrater, skulle göra det ännu lite mer skoj.

 
 
Parfym

Parfym

23 juni 2019 14:48

Har du slutat blogga helt? :)

http://https://incci.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards