Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Frågor?

Av fritiden - 29 januari 2009 12:27

Jag är en människa som gillar dialoger.

Inte monologer.

Visst "gillar" jag mitt egna sällskap, känner mig trygg med mig själv.

Även i andras sällskap.

Men jag gillar fortfarande att träffa människor i verkligheten och se dem medan man pratar.


Vad är då en blogg?

En monolog!?


En tanke vidare.

 En  professor i kommunikation i Pennsylvania . Om man sammanfattar och rundar av vad olika forskare har kommit fram till, så kan man säga att av det vi uppfattar i samtal med en annan människa är 10 procent ordens innebörd, 20 procent är tonfallet och betoningar och 70 procent kroppsspråk.

 Vart finns kroppsspåket i en blogg, chatt o.s.v.?

Det är en viktig del i vår tolkning/förståelse av den andra parten i samtalet.


Så många bloggar som används till att smutskasta, nervärdera, få uppmärksamhet. Ja bloggen används till så mycket negativt.

Tyvärr blir det som med allt annat, man drar många över samma kam.


Skulle nästan vilja ämföra bloggen med t.ex reallity serier. Typ BB PH o.s.v

Där har vi en del av "Sveriges kändisar" idag.

De grisade/svinade betedde sig illa, de fick uppmärksamhet.


Är bloggen en dröm för en del,

få drömmar är sanndrömmar,

så vad är sant och vad är inte sant,

är det en dröm om att bli känd för en del?


Många bloggar är självklart jättetrevliga också.

risk med internet,

isolering,

en isolering som folk inte förstår,

för de har ju sina vänner,

umgås ja, med bokstäver.

Men inte fysiskt,

är det konstigt att vissa människor får svårt att röra sig ute bland människor,

människor som faktiskt rör sig,

pratar,  kommer nära. Som inte går att ha en monolog med.

Man måste använda dialog.


Agorafobi/torgskräck/klaustrofobi,

dessa kommer att öka.

För folk gömmer sig bakom skärmar,

glömmer bort hur det är.


Frågor?

Ja, kom med dem.


 
 
Ingen bild

Fröken besserwisser;)

30 januari 2009 08:42

Varför bloggar du då om du tycker det är så träligt?

XOXO

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards