Annerotts Kornelia

Alla inlägg under april 2009

Av fritiden - 15 april 2009 15:04

Min Donna har börjat lägga juver..


Eller om det "bara" är körtlar som börjar vxa till sig.


Det är ju faktiskt väldigt tidigt..

Men en del gör så.


Dags att verkligen ta mig i kragen,

i morgon är jag ledig,

måste knäppa ett par kort då,

spelar ingen roll om solen lyser med sin frånvaro..


Vi väntar med spänning på denna nya familjemedlem;)



Kramar...

Av fritiden - 14 april 2009 18:51

O julen vara fram till påska,,,


Så då var julen äntligen slut;)


O snön är snart borta med den,

här pågården går det undan med raketfart,

när väl vintern släppt sitt grepp:)


Det är skönt att gården är i söderläge,

kikar man över viken på näset,

så ligger snön vit där sååå länge efter att vår smält bort..


Avundsjuk är jag på dessa solbruna människor som njutit av påsksolen,

blek som ett lakan,

då man jobbat hela tiden:S


Men min tid kommer den o:P


Ska ut o promma med vovven en sväng,

sedan tror jag nog jag ska åka hoj en liten sväng,

den står där så fin:)



Nja nu ska jag gå ut o det fina solljuset...

Kramar

Av fritiden - 12 april 2009 23:21

Gosse vad det går fort nu,

det syns faktiskt för varje timme som går av dagen...


Vad som tinar av.


Nu är våren riktigt här,

men det kommer att bli snö ett par gånger till..


Men sommarplågan vaknade tydligen till liv i dag o,

när jag kom hem från jobbet ikväll,

så visar dottern deaa helikopetrar..


Jopp,

alldeles riktigt,

myggen har kommit...


Ojojojoj...

Vad är värst,

myggen eller snön:?



Kram o god natt...

Av fritiden - 11 april 2009 12:22

Vilket underbart väder det är idag.

Denna påskaftonsdag.


Men i dag hinner jag inte jaga några steg:S

Har städat i hagen hos min Donna,

blev inte många steg där,

men svettigt,

måste dessutom skärpa mig,

nu måste jag börja ta kort igen på min Donna.


Ska ta på de jämna tiotalsdagarna som är kvar,

så man kan kika o jämföra lite:)


I går blev det en liten tur med den nya hojen ige,

det är alltså bara sååå grymt underbart...


Nä nu ska jag göra mig i ordning för jobbet....


Påskiga kramar...

Av fritiden - 8 april 2009 09:04

Vatten, vatten bara vanligt vatten....


Vatten, stan är full av vatten.........


Så ser vårbörjan ut här:)


Ska se vad man kan göra för att leda undan det,

 det rinner till till gräsmattan,

under snön är det värsta bassängen nu:S


Det är långt innan det är några vårblommor här:S

Men de kommer:P 


Inga bilder blev det igår,

fast solen kom fram o det blev så fint.


I dag verkar solen skina med sin frånvaro:C

kanske den kan lockas fram,

vill ha lite solfina bilder på min tjockis:)


Vi får se vad det blir,


kramar....

Av fritiden - 7 april 2009 22:31

På vår nya hoj...


Herre ma je,

annat kan jag inte säga:)


Ojojojojojoj...

det blir många mil i sommar..........


Vad härligt,

ska införskaffa lite skyddskläder till våra barn o,

så de kan åka med säkert,

nu ska man ta o kojsa snart:)


9437 steg hittils,

ska få till 10 000 innan jag lägger mig,

såjag får väl springa upp o ner för trappen ett par gånger;P


Kramar o god natt

Av fritiden - 7 april 2009 09:16

Jopp,

det är så man inte kan låta bli att göra det.

I dag är det då 270 dygn,

försöker att inte räkna,

men vad kan man göra när man ser denna underbara Donnas mage bara växa.

O man känner denna lilla varelse röra sig där i magen:)


Ska ta lite foton idag o lägga in på henne och hennes lilla/stora mage.

Den kommer att bli enorm innan det är färdigt:0


Undrar vad det är för en liten prick som väntar på att få komma ut till oss:?


Vi får väl se om jag lyckas komma med några bilder idag...


Kram

Av fritiden - 6 april 2009 21:47

Ja det är våren,

som har kommit igen

o med den

sommaren...


Jo det är nog så sant..

Idag beställde jag ett nytt bakdäck till vår hoj,

när jag pratade med henne kom hon in på vårtecken,


blommor o så,

suckade lite o blev lite avundsjuk..


Men så kom jag på,

den som spar han/hon har:)


Den är på väg här o,

det är otroligt vda det sjunkit undan på bara en vecka.


Det är ca tre dm som sjunkit ihop,

men forfarande är det ingen fara på taket,

finns så det räcker ännu,

en ca 50 - 70 cm kvar:)


Men den är på väg.....


I dessa vårtider är det då idag som min kära lillasyster fyller 20 år.

;)Kram på dig,

o alla ni andra o:)


Kramar...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards