Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 14 november 2011

Av fritiden - 14 november 2011 10:15

Helt glömt bort min egna kropp...

Visste knappt att den fanns,

men nu då jag kommit ihåg den igen så vet jag ju att den finns.

Lydnadsmomenten med hundarna har det varit lite sådär med också.

Ska jag vara kass har vi lite dålig struktur på våra träningar.

Vill såååå mycket,

så det blir hattande här o där.

Men vi har kört lite sök/start övningar.

Nu ska vi gå vidare i det,

få hundarna att markera,

Ina ska bli att ta en slang (trädgårds) o komma åter till mig,

jag kopplar,

figgen ställer sig upp, visar o talar om att,

"här är jag", dyker ner igen o jag talar om för henne att hon ska visa mig.

Vi går ut till figge o jätteberöm.


Det är Inas nästa steg,

Gote eftersom han gärna skäller så blir Niklas uppdrag att lära honom skälla på kommando,

för att få leksak,

mmm.

Vi har lite att bita i.


Men idag kom vi på att vi faktiskt har våra gymkort.

Våra kroppar får vara i stillhet alldeles för mycket.

Åtminstonde mon,

som pendlar 20 mil varje asbetspass,

sedan ingen lunch eller rast utan stillasittande framför dataskärmarna.

Så vi tog oss iväg till KASK.

Det var mumma för muskler o knopp.


Men innan vi begav oss dit så for vi på grusplanen,

körde lite lydnad,

jag körde bara fotgående,

med belöning på kontakten.

Sedan avslutades med ett uppletande i mörkret på skolgården.

Hundarna älskar det så varför inte belöna med det ;)


Ina var så taggad,

det var jättekul att träna henne.

Hennes nya leksak var väl en orsak tror jag,

vad vi ska hitta på till Gote vet jag inte riktigt,

han äter ju strumpor.

Hittantills har vi haft sån tur att han har lyckats kräkas upp dom.

Man har hört många hundar som dör eller måste opereras p.g.a strumpor :S


Samma dessa leksaker vi införskaffat,

Den sista tänkte jag var rätt säker,

men han visade att hälften fick man ner iallafall.

Niklas fick dra ut det han provat svälja,

o det var ända fram till den där bollen som sitter imitten...

Knasiga hund :S


 


Ja ja, det är bara att fortsätta att söka då,

efter en leksak som är tillräckligt rolig,

men som inte år att svälja ner..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards