Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 10 november 2012

Av fritiden - 10 november 2012 12:54

Lägger in två bilder på våra fina bronskalkoner,

de är nu 7 veckor.

De vill inte riktigt ta sittpinnen som sin viloplats, 

de vill lite högre upp.

Den ena verkade för kvällen acceptera sittpinnen,

tillsammans med en hedemoratupp 8 veckor.

Av fritiden - 10 november 2012 12:40

Har ju anmält mig till korta banan på Fjällmaran.

Den går avv stapeln den 8/8 2013.

Lååång tid dit :P

Men just nu går det bara bakåt i min träning,

det är värre än när jag började träna..

Så hur gör jag nu?

Hur vänder jag.

Hm...

Analysera :P

Först måste jag väl börja få i mig fruskost före tolv, eller åtminstonde innan jag tränar.

Det är inte så lätt (tydligen)..

Sen måste jag nog börja intervallträna...

Jag vet ju att jag fixar avståndet,

ingen mening att traggla,

då jag på något vis verkar hamna i en fart där jag har svårt att öka o minska,

utan ett arbetstempo som jag håller resten av vägen.

Så då får jag köra kortare sträckor,

två km kanske,

så funderar jag på att jogga en minut,

öka tempot raskt i 10 steg,

för att sedan falla tillbaka o jobba 1-2 minuter för att sedan upprepa.

Men detta får vänta lite,

då jag har något skit i kroppen som än så länge verkar ha övertaget i kriget.

Men då jag är hemma o sjuk nu o bara ska vila kroppen,

inte knoppen ;)

så har jag tänkt prova detta mån eller tis till veckan,

då måste väl några baciller ha dött/retirerat eller fått makten o tagit min kropp i besittning riktigt.

Sedan har jag faktiskt tänkt göra sollefteåtrippeln i år,

den går av stapeln näst sista helgen i juli.

Så då har jag två-tre veckor mellan dessa kraftansträngningar.

Trippeln innebär en cykling på 5.5 mil fre, simning 2.5 km i älven lö o 1 mils joggning sön.

Det ser jag framemot som utmaning.

Men jag måste bara få komma i balans o börja träna igen.

Allt faller, kondis, uthållighet o främst den mentala orken jag hade hunnit bygga upp.

Det är min största svaghet i min träning.

Bara jobba med mig själv,

att fortsätta fast tankarna börjar smyga att ge upp.

GE UPP, GE UPP!!!

Det är något som är det tyngsta i allt detta.

Hade ju kommit förbi det,

men så kom denna skit smygandes,

o med skiten i kroppen kom även denna mentala svaghet :S

Så jag hoppas att den följer med skiten när den försvinner ur kroppen ;)

Tänkte prova med vårruset i år också,

men har inte bestämt mig ännu.

Så vi får se.

Måste förstås inhandla en våtdräkt,

så jag kan börja övningssimma på öppet vatten,

över sjön från långgrund till campingen är det mellan 2.7-3-5 km,

beror på om jag följer stranlinjen eller smmar rakt över.

Där blir det en stor menatl träning tror jag,

veta att man är på öppet vatten,

det är kyligt, o man kan inte sätta ner fötter.

Simma kan jag så det är ingen fara med längden på det hela,

men det ska bli intressant att testa över öppet vatten.

Nu ska jag plugga lite matte o kika på våtdräkter :P

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards