Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 30 november 2012

Av fritiden - 30 november 2012 22:45

Måste bara dela med mig av något så supergott.

Såg på youtube när det lagades till koreansk kyckling,

så var bara tvungen att testa :9

o jag kan inte påstå att någon av oss ångrade sig.

Så mummigt,

det blir det många fler ggr.

Först fick kycklingbenen ligga o dra i sala o peppar en halvtimma,

 sedan tillsatte man rismjöl, potatismjöl, vanligt mjöl, bakpulver o ägg.

Blandande det bara rakt upp o ner med kycklingen.

Det blev inte smet, o inte kladdigt, utan bara ett skal liksom.

Sedan var det dags att fritera detta.

2 x 10 minuter.


Medan detta fick friteras så var det dags för såsen att tillredas.


Den bestod av finhackad vitlök som frästes,

ketchup, chilipasta, sirap, äppelcidervinäger o sesamfrön....


Sedan blandade man i detta med kycklingen...

Har inga andra ord,

än MUmS FILIBABBA ;)

Av fritiden - 30 november 2012 22:30

Så superskoj att komma ut i hönshuset o hitta de första äggen :D

Eller egentligen kom det första igår.

Men idag har alla tre Hedemoror lagt ägg.

De är inte stora innan de har blivit vana äggande höns..

Supersöta ;)

Nu väntar jag bar på att Isbarblandningarna ska börja värpa o,

men det kan ta ett tag till.

Eller har jag otur lång tid till,

det är skoj att hönsen kommit igång över huvudtaget,

det är viner o mörkt.

men jag är superglad..


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards