Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 23 september 2013

HSP

Av fritiden - 23 september 2013 22:07

Hittat orsak eller vad man säger,

en förklaring kanske.

På precis hur/varför/som jag är.

Känns både trevligt o inte trevligt på samma gång.

Här är en länk till vad jag pratar om.

http://www.sensitiv-hsp.se/

Men det har gett svar på många saker.

O helt enkelt fått svar på varför o att jag inte är ensam :P

Vilket jag i o för sig inte trott,

men samtidigt aldrig känt att jag behövt veta det heller.

Där verkar det skilja sig lite på oss HSP:are.

Flera som man läser eller skriver med är oerhört tacksam för att få reda på att de ej är ensam,

de är inte knäppa o.s.v

Men så funderar jag på,

vad ger det mig att veta att jag tillhör denna kategorin av människor?

Just nu, ingenting...

Men kanske om jag tar o läser någon av de böcker som finns kanske jag kan avända det till att må bra,

utvecklas :D

O helt enkelt släppa viss av den dåliga energi som jag fångar upp olåter den påverka även mig negativt.

Jag accepterade för länge sen att jag är som jag är ;P

Att jag behöver tid för mig själv, detta oftast med djur o i natur.

Accepterat att det räcker med en person bland flera som strålar ut irritation/dåliga vibbar för att jag ska ha svårt att inte ha det trevligt.

Fast det är väl just detsom jag önskar bara kunde gå förbi mig, andra människors utstrålning.

Eller helt enkelt att människor kunde stråla ut mer glädje :D

Hm...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards