Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 25 maj 2009

Av fritiden - 25 maj 2009 22:59

Av fritiden - 25 maj 2009 22:58

Vad är det.....

Av fritiden - 25 maj 2009 22:33

Min Donna är ju på 318:e dygnet nu:)


Vi tog en promenad igår kväll,

husse, matte, vovva o pålla.

Gick efter vägen upp i skogen på en stig runt o kom fram ovanför oss.


En liten slinga bara.


Så idag när jag kom hem från jobbet så ska lilla Donnan få lite kraft,

när jag kommer fram till henne ser jag "flagor" fram på bringan.

Jättemycket flagor.


Måste vara från dessa infernaliska insekter som biter.......

Det är ju så groteskt många så jag vet inte vad jag ska göra...

Vill inte slänga på nå klass 3 medel..

Det är ju inte länge till fölis ska komma, vem vet vad som följer med till den genom blodet.

Med tanke på att de inte ska gå nära vatten o inte får slaktas inom två veckor...

Nääää,

sedan vet man ju hur busiga fölisar är,

noppar o nafsar o har sig.


Då vill man inte riskera att de får i sig det på så vis heller:(

Har provat med tjärsalva, olivolja.....

Men inget verkar hjälpa....


Så hon fick komma in i stallet när jag kom hem.


Så var jag o dotra o hälsade på två andra fölisar:P


När vi då kom hem så tar jag ut min Donna på gången

för att rykta henne o allmänt mysa lite med henne.


Gosse o jösses vad hennes bakben är svullna.

Men hon ömmar inget,

men jag hoppas verkligen att det är en överansträngning från gårdagens

prommis....


Vilken tur att jag är ledig i morgon..

Ska ut o knäppa kort strax på benen så jag kan jämföra riktigt i morgon,

annars är det så svårt att se...


Sedan när jag var där i boxen med henne så,

ja hon är som så varm, nästan svettig.

Hoppas verkligen inte att det blir någon reaktion, som det blev i fjol...


Har aldrig förut i sitt 11 åriga liv reagerat på dessa flygfän,

men i fjol blev det jättebesvärligt.

Har hört att det var flera hästar ifjol som reagerade,

som aldrig gjort det innan.

Så jag vet inte om det var speciellt många ifjol eller om det var speciellt giftiga ifjol:?


Eller kan det vara något annat på G...

 Hon vände sig mot magen o stod o tittade sig mot den ett antal gånger medan vi var där..


Men det är nog ingen större fara,

som vi väntar får vi nog vänta...

Hon lär väl gå över ett par veckor...


Blir typ på min sista semestervecka:D


På tal om semester så tror jag inte det blir någon västkustresa i sommar,

på hoj...

Det blir nog en kortare tur åt kusten,

till mina barndomsminnens "länder",

hälsa på mormor o morfar, plus de andra släktingarna,

det var länge sedan,

höga kusten o hem...

har man fölis så vill man inte vara borta så länge:)


Hu vad långt,

nu ska jag ta o gå o kika till min lilla Donna igen....



Kramar..



Hm

Av fritiden - 25 maj 2009 22:27

Avskydde denna låt och har haft väldigt svårt för denna människa..


Men ju mer jag har hört den,

desto mer diggar jag den:P


Hörde dessutom ett antal låtar från hennes skiva när vi var på

IKEA sist o ja,

jag diggar henne;P


Av fritiden - 25 maj 2009 22:26

Fullkomligt älskar dennas låtar/röst/utstrålning....



Av fritiden - 25 maj 2009 22:22

Japp min kära lillasyster hjälpte mig med namnet på min blogg:P


Så jag var delvis delaktig:P

Vilken tur att hon kom ihåg vad hon döpte den till---


Tack för att du hjälpte mig;P

Ska se om det kommer ett annat mer eftertänkt namn så småningom:)


kanske en helt ny,

när lilla fölisen har kommit:)


Kram...


Av fritiden - 25 maj 2009 19:03

Ja så heter det.

 O så är det nog...


Men less börjar man verkligen bli..

Men om man tror ja då kommer upprättelse...


Så sägs det o.


O en vacker dag, ja då kanske vi får upprättelse o.


Men det går inte att trolla bort...

Hur mycket abra kadabra det än läggs i......


Det finns inget som kan svara på de frågor vi fått,

finns inga ursäkter,


kanske skulle jag kunna ha överseende över vissa beteenden,

p.g.a rådande omständigheter.


Men där är det nog stopp...


Vi hörs....



Kramar..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards