Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 9 december 2010

Av fritiden - 9 december 2010 21:54

När det äntligen kliver uppåt på termometern,

då kommer blåsten,

o eftersom det blir fuktigare dessutom då det blir varmare,

så känns det som om det minst blir -35 :S

Var duktig o tog mig till gymet idag,

o hokus pokus så försvann mitt onda baki skuldran upp mot nacken,

som gav mig huvudvärk igår o höll den kvar heeeela långa natten fram tills träningspasset....

Träningsvärksvarning i benen o från ridningen :P


Ont ska med ont förgås,

det är nog bara så,

handlade sedan ingredienser till mina kolasorter,

fast bara till två,

laktristkolan doppad i choklad,

o så tänkte jag göra en limekola....

Den krossade turkiska pepparen :9

Alla ingredienserna i, ser fortfarande gott ut ;9

Ser ut som chokladsullet som jag gjorde när jag var liten,

som bestod av kakao, grädde o sockar, hm, jummie ;P Eller nåt....

Kanske därför jag gillar choklad så lite nu för tiden ;)

Inte riktigt smält ihop allting ännu....

Här var det inte lång stund kvar ;p

Nästan klar :9

Bara att bryta lös,

jämna till kanterna o vips :D     

              


Lakritskolan blev jättegod,

men det var lite liite smak av den turkiska pepparen,

ändå tog jag en 1/4 mer än vad det skulle,

limekolan verkar däremot bli lite lös :S

Men smakar gott,

thihi, man kan nog inte få allt =D

Det löser sig,

man har väl frys om inte annat ;)


Tänkte sedan pormenixa  med lilla söta Ina <3

Det blev bara 1 km,

usch det blåste så att jag trodde jag hade isbitar mot mina kinder,

mössa o halsduk var på,

men på något vis så bet vinden tag i mina öron i alla fall :O

Den kan när den vill den vinden:S

<3 <3

Björnen Baloo har lärt henne ryta som en björn ;P

Bara älskar hennes fladdermusöron ;)

              


Föredrar att det är -25 grader o ingen blåst än dessa -14 o blåst :S


Jo tomtedrickan är gjord o,

men jag antar att det måste göras mer,

alla gillade den =P

Häxbrygd ;P

Redo bara att svalna av då :9     

Av fritiden - 9 december 2010 00:25

Idag äntligen lyckades instruktörens schema o mitt scema synkas ihop...

=D

O vädrets makter var oss med :P

Det var lagomt kallt med så där -14 grader,

var nere i paddocken i gpd tid så att vi kunde värma upp :)

Gjorde massor med volter olika stora,

där jag provade att få henna att böja sig,

inte bara böja huvudet o gå som ett hangarfartyg med kroppen,

serpentiner,

lite tempoväxling.


Så vi var lagomt varm när instruktören kom....


Fick jobba Pridan rak på stor volt först,

sedan jobba henne så hon böjer sig,

både på stor volt o små volter,

i trav o skritt,

ställer sig o ena hållet gick det ganska fint,

andra o för den delen,

men det verkligen kändes i vänster varv att hon faktiskt jobbade med mig :)


Så hon flyttar ut för skänkeln,

tycker att det gick bra,

kändes fint i mina ben o....


Hon sökte sig faktiskt neråt o :P

Så hopp finnes :)

I morgon hade jag tänkt prova mig på en liten tömkörning igen,

hjälpa till lite med tömsättningen att få henne att böja o ställa sig...


En prommis med Ina blev det,

fast idag lyckades vi inte träna något,

annars tränar vi lite av o till inne nu,

o när vi är på våra prommisar förstås,

Ja, så var denna dag slut.....


Vi skulle, eller jag skulle varit upp o tränat på gymet,

men tiden räckte inte till det,

då det skulle ha varit innan 15 då,

eller alternativet att träna där själv,

men det blir sååå trist då,

så jag sköt upp det tills i morgon då,

istället för att gå omkring o vara stressad o lite dåligt humör på min lediga dag,

dummare än så är jag inte :P


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards