Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 12 december 2010

Av fritiden - 12 december 2010 17:15

Men det har varit en skön sådan,

o än är den ju ej slut ;)


Tog på Pridan tömkörningsgjorden o gick ner till paddocken,

det fungerade jättefint tycker jag,

hade gramanfattning o tömkörde,

hon gick fint,

sökte sig rent av neråt.

Ja, vi går framåt,

även fast gårdagen inte var bra :P

Nå det känns skönt att veta bara :)


Sen tog jag o Ina en prommis,

men lite lydnadsmoment,

genom skogen o ut från byn...


Uppfriskande,

o detta tillhör nu då den mera aktiva delen av mitt liv,

har beslutat att komma ut på prommis minst 30 minuter varje dag,

en kvart gå bortåt,

o en kvart gå hemåt :P


Detta både för kropp (axlar, rygg ja alla muskelgrupper)

o för vikten,

har inte tänkt att man ska förändras över en dag,

o innan jul/nyår har jag inte tänkt ändra några vidare värst matvanor,

men efter jul har jag tänkt prova lite,

att kolla upp vad jag sätter i mig,

kaloriintag o.s.v

Japp, det var inte så mycket mer än det ;)

Jo lite fina bilder då :)

Min lilla fina Fabbe då :)

Morgonfrilla o nyss ätit frukost :9

     

:p Så ser hon ut på en gång hon kommit ut, bara älskar snön :P

Hennes älsklingsleksaker, gamla t-shirtar :)

Japp:)

Bara älskar det :)

Min fina donna =D

Inte det lättaste, men hon säger God jul :)

                 

Av fritiden - 12 december 2010 16:59

Vi var upp svägerska med familj igår,

sov över o bara hade trevligt :)

Skönt o trevligt :)

Kikade över till svärmor,

för att se deras nya bo :P

Det ser ut att bli jättebra det.

 

Sen när vi kom hem hade sonen tagit fram kräftpaketen :9

 

Jag tog mamma häst o red ner till paddocken,

men jisses,

om det var för att det var mörkt eller om hon bara bestämt sig för att jobba emot,

ja det vet jag inte,

men hon gapade som värsta krokodilen,

upp med huvudet o snubblade bara på :S

Usch vi blev bara ovänner,

men så jobbade hon liiiite neråt,

o så kom hon på att, NÄ,

så upp med huvet o bara rusade på,

fick henne inte ens att trava rent :S

Så vi gav upp...


Måste ta o köpa det där remonttränser,

annars blir det väl världskrig mellan mig o min vuxna häst :S


Vi slutade medan vi var vänner i alla fall...


Sedan blev det kräftor o film :9


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards