Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Sista helgen

Av fritiden - 18 november 2012 21:25

Så var då sista helgpasset arbetat på mitt nuvarande jobb,

eller åtminstonde som tillsvidareanställd där.

Jag kommer att vara timvikarie i sex månader efter att jag slutat.

Men på villkor att jag får reseersättning,

kan inte sitta o köra 10 mil enkel resa för den timpenning jag får som vikarie.

Blandade känslor,

i mitt jobb kommer man väldigt tight med sina arbetskamrater.

Måst lita till 100 % på att de gör det som behövs,

precis som de måste kunna lita på mig till max.

Känns väldigt ledsamt att lämna en del av dom.

Känns som att lämna sina bästa vänner,

mitt jobbs arbetstider o schema har väl i o för sig gjort att jag bara har desa vänner nu.

Men nu börjar en ny era.

Inga helger,

inga nätter,

inga sena kvällar,

o inga röda dagar.

Inte det stora tunga ansvar heller som vi på mitt arbete sitter med.

Det ska bli skönt att få vara ledig när andra människor är lediga ;)

Erbjudande om jobb finns när mitt ett-års vik har gått ut på det ställe jag börjar nu.

Så jag har tydligen skött mitt jobb bra :P

Det känns fint,

om nu centralen finns kvar,

många omstuktureringar är på G.

Ja det har varit en lärorik tid,

underbara kollegor.

Främst har jag lärt mig att jag orkar inte hur mycket som helst,

om jag inte hinner återhämta mig emellan.

Åtta ordinarie arbetspass kvar,

bara vardagar o inga nätter kvar.

Utan bara normal tid.


Japp....

Nedräkningen har börjat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards