Annerotts Kornelia

Alla inlägg under november 2012

Av fritiden - 5 november 2012 23:54

En liten bild på våra första kalkoner,

beställde hybrider första gången.

BUTkalkoner.

Det var väldigt trevliga djur,

men jag bestämde mig fort för att det skulle blien annan kalkonras nästa gång.

Denna är ju alvad länge för att växa fort o ge mycket mat.

Dessa två blev så tunga så de hade svårt att gå,

ibland fick man bära dom in på kvällen.

Men som sagt trevliga var de.

Så nu har jag fyra styken bronskalkoner,

varav jag hoppas det onte är samma kön på dom alla,

då jag tänkt ha kvar ett avelspar o kläcka fram själv hädanefter.

Dessa är inte sönderavlade för köttets skull,

ändå blir de fullt tillräckliga i matstorlek.

De har kvar sina ruvnngsegenskaper o de tar hand om sina kycklingar.

Det ska bli intressant att följa dessa.

De går nu tillsammans med de små hedemorornao den ensamma orphingtonen,

o de kommer bra överens.


Av fritiden - 5 november 2012 23:51

Detta är äggen jag köpte söderifrån,

spännande med ett par ljusa Hedemoror,

i dagsläget så ser det ut att vara 4 höns o 3 tuppar.

håller tummar för att det verkligen är så.

På g...


Av fritiden - 5 november 2012 23:47

Av de äldre Hedemororna så är det två tuppar o tre hönor.

Superfina alla.

En av tupparna flög ut o sen blev han paralyserad ett tag i snön,

innan han kom sig för att gå in igen.

Isbarerna sansade sig o stannade på "bron"

Av fritiden - 5 november 2012 23:46

Bara en kortis om våra underbara hundar <3

Av fritiden - 5 november 2012 23:44

Köpte 20 äg,

varav bara 2 var befruktade :(

O en liten ensam stackare orkade hela vägen fram.

Men jag är glad för den.

Till våren blir det en ny kläckning av denna ras,

så den får några artfränder.

Har redan nu börjat kolla efter folk som har ägg här i Jämtland att sälja,

så de slipper skickas.

Av fritiden - 5 november 2012 23:30

O jag med den ;)

Mycket har hänt sen sist.

O ändå så lite.

jag har fortsatt att springa förstås.

Nu då det äntligen inte gör ont att springa.

Svettigt förstås,

o inte är det som en dans på rosor heller.

Vissa dagar har jag fått bråka med mig själv heeela vägen,

o då blir vägen lång,

kan jag lova ;)

Men jag har kommit upp i milen i jogging i allafall.

Sen joggade jag faktiskt 13 km en dag.

O det börjar faktiskt kännas gott.

Fast nu har det varit en envis bacillur de sista två månaderna som bara ligger o lurpassar.

En riktig skitbacillur,

går o lägger sig o vilar ett tag,

får att återkomma ögonblickligen så fort jag tror den gett sig av :(

Cyekln har fått rulla när jag inte haft punka då.

Körde punka på både min o gubbens cykel :S

Simma har jag börjat göra,

när jag är ledig.


Jag o ett par vänner o så en av mina småsystrar har anmält oss till korta loppet av fjällmaran,

går av stapeln den 10/8-13.

Det ska bli väldigt skoj,

o jag förstår att det självklart inte kommer bli lätt.

Men det är ingen fara,

så länge vi är positivt inställda så blir det en underbart härlig tur i fjällen.

Sen tänker jag faktiskt ge mig på Sollefteåtrippeln 2013.

Cykling 5.5 mil fre, simning i älven 2.5 km lö, o löpning 1 mil sön.

Det tror jag blir superskoj.

Funderar över jämtlandsklassikern 2013 också,

men har inte bestämt mig än.
Men det blir vårruset i allafall,

vet inte riktigt ännu om jag tar den i Sundsvall eller Östersund,

första gången som den är i Östersund.

Nästa stora plan är.......

Open water tropy 2014,

det är tre simningslopp på öppet vatten,

av 7.

Det ska bli spännande.

Har nu gått ner 13 kg sedan dec/jan.

Känns inte så dumt det heller,

detta bara genom att röra på mig,

nästa steg blir att äta lite bättre.

Mer regelbundet o.s.v

Mmm,

nu ska jag fortsätta kika o planera :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards