Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av fritiden - 10 juli 2012 23:33

Tänk om man fått äran att bara jobba halvtid,

eller rent av 25 % ;P

Har svårt att tro att jag skulle gill läget att inte jobba alls.

Nu har hag jobbat natten som varit, sen åter för eftermiddagsskiftet,

i morgon dags för förmiddag.

Kropp o knopp hinner inte riktigt med i svängarna känns det som...'

Men har hört flertalet gånger o det var säkert inte sista gången sist jag hörde det :P

Det som inte dödar det härdar.

O då jag inte är död så måste det ha härdat ;)

Ja som kanske förstås är det ingen träning dessa dagar.

Planen är Kask i morgon,

men allt beror väl på när jag kommer hem från att slutat jobbet o hämtat Isbarkycklingarna o äggen :D

Så spännande,

kanske lite mer än knasig.

Men det känns skoj att ha kycklingar o höns o tuppar förstås igen.

O inte behöver jag ha dåligt samvete över att äta våra ägg sen,

eller kyckling för den delen heller.

har faktiskt det när jag köper detta på affären.
Jag vet,

bli vegetarian,

men, nä.

Icke, inte just nu o inte i morgon i allafall.

Så då kan jag göra mitt bästa genom att ge de jag tänker äta upp ett gott liv i allafall.

Har lite kalla fötter inför denna lägervecka,

rädd för att vi kommer ligga ljusår bakom alla dessa som bor i närhet av bhk:ar o i städer.

Men vi ska åka ner o vi ska leverera det vi kan :D

O vi ska framförallt lära oss en massor,

o knyta nya bekantskaper.

Men hundfolk,

o framförallt bruks o bouvierfolk..

Men lite kalla fötter o småångest det har jag.

Kommer med bilder o rapport i morgon om Isbarkycklningarna :D

Av fritiden - 10 juli 2012 16:45

Hade tänkt cykla idag, men jag tog itu med veden istället ;)Kycklingarna begrep i dag vart maten "ska" komma från.Alltså vare sig händer eller gaffel, utan att den finns nere på fatet :)Kalle o Hobbe blev som tokiga när vi kom ut med matrester ;)Liksom Ina o Gote, fast inte över matrester, eller det är kanske just det :)Att fåglarna får matrester o inte dom :-/I morgon innan jobbet ska jag åka på gram gården o se om de har märkringar, Måste nog köpa en säck lyxbil foder o, beror på hur bitarna ser ut.Funkar fint detta o,Men det är klart att det underlättar om det är mindre bitar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards