Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av fritiden - 13 juli 2012 23:00

Tog oss iväg på kask,

blev lite sent men vad gör väl det,

bättre sent än aldrig.

Bandet blev det,

5 km på 35.40

Börjar se att det är möjligt att ta mig runt vårruset till våren,

på en tid som jag dessutom kanske är nöjd med.

O inte känner mig sjuk eller döende när jag kommit i mål ;)

Sedan gjorde jag 12 x 2 armhävningar,

o en tricepsövning.

Magen fick vara med o träna o.

Sen hann jag inte så mycket mer.

Men det känns helt ok att jogga nu.

Går inte att jämföra med förut då jag provade att tycka om det.

Cyklandet o prommisarna med förstås.

Har verkligen gjort sitt i kondisen :D


Av fritiden - 13 juli 2012 19:00

Detta är dåhedemora, isbar, isbarkorsningar o den lilla velzumern

Av fritiden - 13 juli 2012 15:00

Japp nu har även den fått flytta ut.

Verkar kunna vara en tupp,

kikar man på beskrivningarna av hur man kan se det,

så verkar det så

Men nästa arbete blir väl att hitta ett par flickor då åt honom.

Men jag avvaktar med att svära på vad det är.

Den färger syns inte riktigt bra ännu,

måste bli dunig o fin först.

Men den accepterades i gänget o verkar må bra :)

Men jisses vad liten den sågut,

vad de växer de andra.
Inte ens en vecka gamla men vuxit som sjutton.

Syntes så väl, då det kom en färsking :)

Har mailat till henne med Faverolleäggen,

får se om jag får något svar.

Annars får jag väl vänta ett tag o höra av mig dit igen,

men det skulle vara smidigt då vi ända kan ta vägen förbi nästa lördag.

Av fritiden - 13 juli 2012 09:15

En liten welsumer har tagit sig ut ur ägget,

andra är tomt...

Jag vet,

men vill inte bara acceptera det :S

Men vilken häftig färg på kycklingen :P

Har inga gula kycklingar i o för sig.

O några sådan lär det inte bli heller.

Den idylliska bilden av kycklingar.

GULA små dunbollar..

Näpp...

Lite trött o slut är den,

hoppas att fötterna är ok på den,

den får vila upp sig i kläckaren bland de växande embryon som ligger där i värmen.

Fötterna brukar kunna vara ett gissel,

det var ett av de få problem vi hade föra gången vi hade höns.
Eller det var väl inte ett problem,

tror vi hade två kycklingar som vi fick ta bort på grund av dessa fotbesvär.

De blir liksom inte deformerade,

men ingen styrka o styrsel i dom.

Men den är pigg o alert :)

Nu återstår bara att se vad det är för kön på denna lilla söta individ.

Tydligen så ska hönskycklingarna ha en mörkare triangel på huvudet än tuppkycklingarna,

sedan ska de ha en mörkare kajal också,

men detta kan jag inte se förrän den torkat upp riktigt,

o dunet blivit ulligt o fint :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards