Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Legalisering

Av fritiden - 29 maj 2009 00:13

Har precis läst en bok.

Streckläste den.


Har haft lite besvärligt att få tid/ork/koncentration att räcka till för att läsa,

ett tag.


Men så var jag på bibblan innan jag åkte på jobbet igår.

Såg denna bok o kunde dra mig till minnes

något som jag läst i aftonbladet.

Kommer inte i håg när, men så jätte länge sedan kan det inte vara..


Samtidigt som det var med stor bävan,

något som man vill blunda för.

Så bestämde jag mig till slut,

jag ska prova läsa den..


14 år till salu : en sann svensk historia


Beskrivning:  

Kan man rädda liv med hjälp av böcker? Kanske. Och om det finns skuggan av en chans att varna tonårstjejer och deras föräldrar så att bara en enda slipper uppleva det Tessan – vars sanna, svenska historia berättas här – utsattes för, så är det värt allt vi lägger ned på produktionen.

14 år till salu är den sanna historien om hur en ung och på ytan helt normal och välanpassad svensk tjej rasar ned i nätprostitution och djup förnedring utan att omvärlden märker någonting. Och hur hon kommer upp ur sitt helvete igen. Att kalla boken för engagerande är att ta i på tok för litet. Alla som hittills läst 14 år… lägger den ifrån sig med en rysning och en önskan om att ingenting sånt här skall hända någon igen. Någonsin. Men också en beredskap för hur signaler skall tolkas och vad man faktiskt bör och kan göra som vuxen om en ungdom i närheten hamnar på glid. Detta är med andra ord en bok som alla vuxna och inte minst tonåringar själva verkligen bör läsa.

Har inte ord,

denna tjej är väldigt stark,

jag beundrar henne.


Men vad driver dessa karlar, killar, män?

Vad får dem att tro att det är okej:?

Vad får dem att tro att någon njuter av deras behandling:?


Så till min stora förundran,

finns amssor med människor,

inte BARA män,

utan även kvinnor, mammor, som tycker att det

är klart att vi ska legalisera prostution!!!!!!!!!!!!!!

VAAAAAAA,

jo för det är allas rätt till sin egen kropp.....


Har läst en del kommentarer på en blogg där det diskuterades,

ja, jag blir mållös,

flera kvinnor tycker att det ska legaliseras som ett yrke..

Kvinnor???


Ja, det är kvinnans rätt att fatta det beslutet????

men de stackars männen som inte kan få sex på annat vis????

Nä,

jag blir rädd för de kvinnor som anser det,

inte mindre männen,

de måste sakna empati...


Kan säkert finnas bråkdel som faktiskt skulle se detta som sitt yrke,

vad vet jag,

vad vet ni....


Ser inget sätt som ett sådant yrke skulle vara bra för någon..

Så många som gör illa,

lever ut konstiga hårda elaka grejor,

tror ni det beteendet "bara försvinner" i o med en legalisering:?


Eller får de skylla sig själv de kvinnorna, de har ju ändå valt den yrkesvägen...


Nä...


Kram på er...



 
 
Ingen bild

systra di

29 maj 2009 15:44

jag har denna bok..
våran yngsta hade den så hon lämnade kvar den här när hon for hem..
jag har inte läst den men är den läsvärd???
Ha det bra,,
kram J

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards