Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 16 juli 2009

Nästa, sadelinköp.

Av fritiden - 16 juli 2009 09:54

Fast inte idag,

men sadeln som jag använder nu,

den är ingen bra passform för min häst.


Särskilt inte nu sedan hon tappat den lilla muskulatur som fanns på ryggen:S

Den låg o tryckte bara den lilla svängen vi var ute:S

De har en syntetsadel på Hööks som är skön,

så det lutar mot denna,

men funderar först på att införskaffa mig en barbackagjord,

o använda den till att det är dags att börja rida

för att jobba igen.


Så kanske det blir en sadel framemot senhösten/första delen av vintern.

Det är ju en kostnad,

men så är det en investering o,

vill jag att hästen ska vara fri från ond rygg,

ovilja att bära,


Men egentligen så är det väl som med sängar:?

Sällan man köper en som verkligen passar,

en madrass efter det man verkligen behöver,

utan man köper en funktionsduglig,

men inte denna gång,

vi ska se om vi hittar en som ser bra,

känns bra för henne,

för mig,

som ligger stilla....


Idag ska jag ta o laga hagen som bröts sönder

(som tur var),

de har inte gått där uppe sedan dess,

fölisen var så orolig (konstigt:P)

Men nu ska de få stå där idag,

inhandlade ett mygg/knort/broms o.s.v.medel

i förrgår åt dem,

Bekämpningsmedel!!!!!!!


Med vad ska man göra då,

lilla får ingen ro att lägga sig,

som behöver så mycket sömn,

stora ser ut som om hon har fläcktyfus,

så det var bara ett att göra när solen kom tillbaks,

sol=stora många broms.....


Japp,

sen blir det till o hämta spån,

kanske vi kan få hem plåten o,

till vindskyddet.


Ja man har det man gör,

o ända blir det bara mer...



Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards