Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Hm, usch

Av fritiden - 19 juli 2009 19:24

Måste bara,

den äldsta av våra kissar,

antar att det är bara hon,

hon är inte en tiger,

hon är en tyranosaurus rex,

japp,

i jakt är hon det,

men gosig,

härlig o underbar sällskaps/stallkatt.


Men nu är hon nog lite småsur :S

vi hittade hennes skafferi

o förråd.


Det var under fastukvisten vår,

lite mycket flugor o lukt

fick oss att börja undra.


Vi rensade fram bakben o svans på två sådana här,

fina små,

söta rara,

rovdjur i sig,



sedan en kväll förra veckan,

kom hon hem med något långt brunt,

lite mörkt o så,

men vi såg att det inte var någon sork eller mus,

var lite osäker på om det var en vessla,

men mat hade hon bestämt sig för att det var:P


Igår fick vi fram en sådan här ur hennes förråd..



Japp, vid närmare kontroll,

det var en hermelin hon hittat,

smakat på lite o lämnat i förrådet sitt.......


Sist men inte minst,

trodde nästan inte mina ögon,

men sant var det,


Fil:Kittiwake.jpg

Japp,

en fullvuxen mås,

allt detta låg under vår bro.

!!!!!!!!


Tänk då allt som legat där,

som hon ätit upp....


Vad kan jag säga,

jag är imponerad över henne,

ekorrar,

hermelin,

o en stor mås....


Men nu är hennes förråd borta,

när vi gör om farstukvisten så blir det

så att de inte kan ta sig under dit,

får hitta nåt annat förrådsutrymme:P


Kram



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards